BRÖSTCANCER

Jaa, gick ju sådär igår hos veterinären.. :( Skrållans knöl är en juvertumör, alltså bröstcancer..
 
Som tur är så är inte tumören så pass stor att den än hunnit sprida sig till resten av kroppen- vad vi vet. Men den borde inte ha gjort det iaf, om man kollar till forskning.
 
På onsdag nästa vecka så är det dags för operation, dom kommer då tabort hela tuttraden. Så hon kommer bara ha 4 tuttar kvar sen.. :(
Det är med blandade känslor som jag gör detta.. Vill att hon ska vara frisk! Men vill inte söva henne.. Vill att det inte ska komma nå fler tumörer, så då måste jag göra detta.. Bara hoppas på att detta är sista operationen!
 
Mitt hjärta..! Jag älskar dig så otroligt mycket och vet inte hur jag skulle kunna klara mig utan dig.. Så nu överlever du den där jävla operationen- okej?!
 

Blir en vinter i tjocktröja för henne iaf. Eftersom hela magen rakas, så kommer det bli kallt. Så nu letar jag för fullt efter en tröja som går långt ner på magen. Har hittat en som jag tror kan vara bra, så vi ska åka och pröva i helgen :)
Det har gått 5 månader snart, sedan förra operationen och ännu har inte allt hår växt ut.. så som sagt, kommer bli en kall vinter.. :(
Men hellre det- än att tumören blir större och cancern utvecklas mer!
 
Oktober är ju även bröstcancermånad- så imorrn går jag och inhandlar ett Rosa Band till min tjej :)
 

Kommentarer
Postat av: mollesnutten

Håller alla tassar för Skrållan nästa vecka.

Svar: Tack Lena!! <3
Steffi

2013-10-17 @ 06:45:47
URL: http://mollesnutten.bloggplaten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0