IT`S INCREDIBLE!

Igår var jag i jakan, inne på Tele2. Pratade lite med dom om telefoner-för typ 5gången. haha.. Dom börjar typ känna igen mig:P

Jag hade fått ett prisförslag där tidigare, men hade nu öven fått ett av mamma. Som, förövrigt är ett så sjukt bra pris!! :P Så jag höll på o stupa när jag fick ännu ett pris av tele2! Jag skulle få betala för mobil och abonemang 700kr! Inte en chans sa jag! haha.. Jag skulle få betala 450 från mamma. :P haha.. Så det vart "tack o hej" till T2:P

Så igårkväll, innan sjukgymnasten, stannade vi hos mamma för att hämta upp min nya telefon:) Den har legat på laddning över natten och jag har pillat typ hela jäkla dagen! haha..
Det blev en HTC Incredible och jag är än så länge sjukt nöjd:D hihi.. eller nej, ett minus är att du kan inte lägga in en hel bild som bakgrund. utan den ska beskäras, men du kan bara beskära en rektangel.. WTF?! Men ska kolla upp lite, kanske hittar något:)



Igår var det ju sjukgymnasten med Aslan (Kycklingen;). Vi möttes av en riktigt trevlig kille! Trevligt och bra bemötande!:) Sedan började han prata om allt som ska göras... JISSES! Jag minns knaaappt något alls.. haha.. Som tur var fick vi med oss instruktioner hem:P

Detta är det som gäller;

* Vattenträning hemmavid (gå i vattnet, till bröstbenet). Börja med 3 min x 2, öka med ca 3 min/vecka.

Långsamt tempo. När uppe i 20 min, lägga in 30 sec hastighetsökninger. Minst en gång/vecka, max var annan dag. - Här kommer vi vara tvugna att börja gå till sjukgymnasten igen, svårt att springa i badkaret;)

* Balans och koordinationsträning i lätt kuperad terräng. Långsamt i koppel. -Men avvakta några dagar i väntan på reaktion på vattenträningen. Samma på de andra övningarna.

* Balansträning på kudde.

* Statisk ståträning. Lyft ett eller båda bakbenen för att få mer vikt på framdelen.

* Stå/gå på bakbenen i syfte att träna knäna.

* Gå i nedförsbacke, börja med lätt lutning, öka successivt.

* Inga töjningar!

* Viktigt mer en god underhållsdos av träning hela hundens liv.

* Lägg till/öka inte mer än en sak i taget för att veta vad det ev är som provocerar.

* 24-timmars perspektiv -om sämre backa tillbaka.

Det kommer ta ca 6 veckor att nå upp till dessa 20 minuter, som näms i vattenträningen. Så om 6-7 veckor kommer vi börja hos sjukgymnasten igen. Där vi sedan kommer gå ca 1 gång i veckan, om vi har tur räcker det med det. Men att oxå fortsätta med vattenträningen hemma och de andra övningarna. Blir att bygga en "ramp" nedför soffan, för han ska helst inte hoppa ner. Och då har vi även en bra "backe" att träna i:)

Kommer bli en tuff sensommar och höst!

Så nu ska jag ta det lungt en stund, för att sedan fylla karet och pina min hund:P


Så här glad blir han av att badas... :P Detta är sista bilden jag har på honom, innan olyckan skedde. Min lilla pluttis! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0