SFSPCA

Åh vilken lång helg! haha..


Fredagen! Åh!! såå bra dag!!:D

(Jag börjar med ett inlägg med SFSPCA och får sedan fortsätta)

SFSPCA började heeeeemskt!! Jag var där en timme tidigare än inbokat, så jag satte mig ute i solen. Det var såå varmt, så var tvungen o klä av mig lite. ;)

När jag går ut från byggnaden, så hör jag en man gråta i sin bil. Jag tänker att han nog precis lämnat sitt djur hos veterinären.. Går vidare och sätter mig på en bänk. Jag hör honom fortfarande gråta... Sen ser jag hur han lyfter ur något ur bilen. Jag ser stora tassar runt hans hals... Han bär sin hund... Sin avlidna hund i sin famn.. I samma sekund ser jag hur han är på väg att tappa vovven! Så jag flyger upp och springer fram!! Han fick ett grepp om sin hund igen och jag frågar om han behöver hjälp. Han tackade och jag stängde hans bildörr och gick med honom till dörrarna in till veterinärsjukhuset. Ville inte lämna honom iall han skulle tappa greppet igen... han tackade åter igen och gick in.. Jag gick därifrån med så blöta kinder att jag var på väg att trilla på trottoaren....
Usch, det var så hemskt att se...

För er som inte vet, så är en avliden hund så otroligt tung! Det var därför han var på väg att tappa honom.. Lilla hjärtat!! ♥ Hoppas han har det bra på andra sidan regnbågsbron med många kompisar!

När väl klockan blev två, så var det dax för tour. Det var jag och två till som var där. :P
Vi pratade mycket om SFSPCA och gick runt och tittade på fastigheten. Mååånga katter var det! Det var ca 50 hundar och alla var så söta och fina! Ville ta med mig ALLA!
Det var inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara och det var för att alla djur hade egna inglasade rum som dom bodde i. Där alla hade tv, bädd, leksaker, mat o vatten och en del hade även en kompis. Det var rent och fräscht överallt och allt såg verkligen välskött ut!

Väl inne på sjukhuset så fick vi se operationssalar och behandlingsrum. Vi fick öven gå in i ett rum med några vovvar som var i "karantän" (dom enda hundar som sitter i bur). Dom var nya på sfspca och då tas prover osv och tills dom är klara så får dom sitta i karantänrummet. Och det var där hon var! Åh denna fantastika blåa flicka! En pittbulltik! Hon var helt otrolig! Först var hon lite reserverad, men efter typ 5 sekunder så kysste hon heela mitt ansikte mellan gallret! Åh, hon var så go o mjuk! usch, ville inte lämna henne... Då blev jag lite mjuk igen... hjärtat bultade.. Hade vi bott här hade jag tagot henne-utan o tveka!

Vi pratade mycket om kastrering och hur viktigt det är att se till att alla kasterar sina hundar och katter. I Californien är det lag på att kastrera sin pittbull och det verkar följas sisåsär. Det är precis som hemma, att det är i de "sämre" områden som problemen finns.. Men jag vart glad att det enda pittbullen som fanns hos SFSPCA var den blåa tjejen! Det fick mig att må lite bättre!

Det tar ca 16 dagar från att en hund kommer in till SPSPCA tills den är adopterad och ca 30 dagar för en katt. Det är bra siffror!!

På SFSPCA avlivas inga djur pga platsbrist! Det går så bra för dom att dom heller inte har problem med att ta in djur heller. Det slussas så bra mellan inkomna djur och adoptioner! :)

Mitt över gatan ligger Animal Control, där, däremot, avlivas det hundar och katter pga platsbrist. Så SPSPCA försöker sammarbeta med dom så gott det går och tar djur därifrån så gott det går.

När touren var över, så gick jag runt lite själv bland vovvarna. Man kan bara gå in i rummen om man har en SPCAáre med sig, och det var mycket folk, så jag ville inte störa dom bara för att få klappa. Jag gick däremot runt och tittade på alla vovvarna, pratade med dom lite och använda de små hålen o klappa lite på nosen;) hihi..

Dom hade även 3 små beagelvalpar inne! Sååå söta! :D

Tog ytterst lite bilder, då jag hellre ville lyssna än o gå o fota. Men har några som jag bjuder på nedan:)
Tog ingen på pittbulltjejen... :( Prioriterade kärlek istället:)


Entren till adoptionssidan. (dom hade en sida till som var in till sjukhuset)




från parkeringen var det tasspår till entren:)


En tjock katt!:)


Ett operationsrum


Stora rummet, men 10 små stationer. Här gör kontroller av djur som kommer in.


behandligsrum. Här låg några katter i burarna, men små trattar på sig:)


En vägg full av små kakelbrickor med texter som barn gjort till sina avlidna djur♥


En vovve sover gott..


vaaalpisarna!!:D


Bustime med brorsan:)


Oj, bilden är åt fel håll.. haha.. Men detta är små "titt"hål. Man kunde öppna upp dom och ge dom små godisar:)


Såå söt!!


Hääär va en kille som blev meegaglad när jag kom fram till honom!:D

Ja, detta var dom bilder jag tog.. Ska försöka ta mig till Animal Control någon dag oxå. tror jag.. Där är det nog lite värre än denna vackra fastighet!




Kommentarer
Postat av: Charlottaf

snyft Du är modig som gick dit... när jag läst ditt inlägg så tror jag att mitt hjärta hade brustit om det var jag som varit där.

Det får bli både :'( & :)

2011-12-19 @ 22:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0