MÅNDAG IDAG, KYLIGT OCH RIKTIGT HÖSTIGT

Jag veeet, har inte skrivit på hela helgen! Men har haft fullt upp!! Matte matte matte... Usch! Men är nu klar med min första inlämning och har skickat in den. :)
TACK LEIF!!!

Ang valet och SD. Jag trodde att Sverige hade tankefrihet och att vi får tycka precis som vi vill, men ändå blev det ett jäääkla liv att dom kom in i Riksdagen. Att alla de andra partierna säger att dom inte ska sammarbeta med SD så spottar dom på sverige, på folk som faktisk har röstat på SD.
Att folk röstat på SD betyder ju faktiskt något!

Jaa, det är klart att några av alla dessa som röstade på SD är rasister osv. MEN det finns ju faktisk folk som röstar på SD för att dom tycker att något måste göras.

Jag är inte rastist/nazist, meen jag tycker att vi kan inte ta in alla människor. Vi kan inte vara världens socialkontor.
Självklart ska vi ta in ensamkommande barn och familjer, MEN för ett tag sedan kom det fram hur gamla dessa "ensamkommande barn" var, det var killar runt 30 års åldern, som lurades och sa att dom var barn. Det är ju nämligen så att pass inte kontrolleras på folk som kommer in i landet, vilket gör att vi får in folk i vårat land som VET att "Åh där får vi socialbidrag, dit drar vi" Ja, tyvärr är det sanning...

Som sagt, självklart ska vi ta in barn och familjer. Men mer kontroll!! Inte bara släppa in folk... Att vi släpper in 100tusen nya människor, det betyder att det behövs 100tusen nya jobb, 100tusen nya bostäder osv...
Men vi som faktiskt bor här då? Vi som är svenska medborgare, vi som behöver jobb och möjligtvis stöd från socialen osv, vi blir då undanknuffade. Är det så det ska vara??
Borde inte vi svenska medborgare gå före??

Kanske låter hårt, men det är så jag känner. Och jag får känna/tycka precis som jag vill..

Att SÖDERTÄLJE (tror det var 2007, har inte länken eller siffrorna kvar) tog in fler irakier än var HELA USA OCH KANADA gjorde är ju oxå helt galet! Visst, vi kan inte jämföra oss med USA. Men herregud!!

Jag kan känna såhär; folk tjatar om att "jaa, vi ska faan inte släpa in massa gatuhundar från andra länder, vi ska ta hand om våra egna först!!"
JAA, preciiis! Just vad vi ska göra!

Jag säger inte att vi ska slänga ut dom människor vi har här i landet, vare sig dom är irakier, spanjorer, tyskar, greker osv.. Det spelar ingen roll vart människor kommer ifrån, MEN när människor kommer in i vårat land så SKA dom lära sig svenska och dom ska följa våra lagar! Sen att dom pratar sitt hemspråk på fritiden det är väl skitsamma!!
Det är ju samma som att "jag svär mycket hemma, men aldrig på jobbet"
Man kan inte förvänta sig att man som invandrare inte behöva göra något alls. Kommer du till ett nytt land måste man lära sig de nya språket och skaffa ett jobb, precis som alla andra.
Precis som att man åker till Spanien och ska jobba, du måste kunna spanska!

Vi måste få en kontroll på hur invandringen hanteras.
Folk säger att man är rasist hit o dit och att man vill kasta ut alla invandrare. Men det är ju inte det de handlar om, folk som jobbar, vare sig dom är läkare eller äger en pizzeria, gör fortafande gott för sig. Men att det sitter folk som BARA lever på socialbidrag och skaffar fler och fler barn är inte vad vi behöver.

Vi har inte råd, plats eller tid för det!

Studenter har inga platser att bo på, vi har hemlösa människor på gatorna, unga mammor som inte har någonstans att ta vägen. Unga människor som inte har jobb.. Listan kan göras lång!
Och dessa människor är svenska medborgare, som kanske är både från sverige, spanien, tyskland, irak, usa, china.. ja you name it! Men det är människor som faktisk inte har någonstans att ta vägen. Ska vi då ta in så mycket mer människor?

Som tidigare skrivit, sjävlklart är det rasister som röstat på SD, klart vi har rasister i landet. Men dom finns ju preciiiis överallt i världen! Dom kommer vi aldrig komma undan. MEN det är inte bara rasister som röstat på SD, utan även människor som tycker att något måste göras! Fler kontroller och faktiskt se till att något händer.

Inte kasta ut alla invandrare, får det är inte det de handlar om. Utan det handlar om de icke svenska medborgare som inte följer lagar och bara förstör....

Kan skriva om detta hur länge som helst, men känns som att folk ändå kommer tycka det är rasistiskt och inte förstå vad det egentligen handlar om.

Men ja, jag röstade på SD. Inte för att jag vill ha ut varenda invandrare i vårat land, för att få "ett rent och vitt sverige", utan för att någon måste göras!! Någonting behövs i vårat land för att skaka om lite och få något gjort.
Eller ska vi verkligen ta in ALLA och låta dom leva på våra pengar...

Ni som kanske blir upprörda av det ni läser, ber inte om ursäkt, för detta är min blogg, mina tankar och mitt val att tycka preciiiis som jag vill. :)

Nu ska jag räkna matte!!

Kommentarer
Postat av: Jessica (Stjertis)

Steffi, jag är chockad att du röstat på SD och att du ens tänker i dom banorna. Att rösta inte ett främlingsfientligt parti i riksdagen löser inga problem, det skapar bara mer spänning mellan svenskar och invandrare.



Vet du, min pojkvän, sambo och mannen som jag vill ha barn med i framtiden inte är svensk medborgare. Men vet du även vad, han har ett eget företag och betalar mer skatt än av vad många andra svenskar gör. Han ger öven arbetsmöjligheter till 12 personer.



Så otroligt trångsynt och naivt att tro att invandrare är svaret på alla våra problem. Du kämpar för att kamphundar inte ska förbjudas och så vidare men att förbjuda vissa människor är okej.



Invandrare har lika mycket människovärde som vi "riktiga" svenskar. Det finns självklart vissa människor som förstår väldigt mycket men det finns även svenskar som gör det.



Jag orkar inte ens skriver mer..jag är arg!

2010-09-20 @ 20:34:40
Postat av: steffi

Ja, men det är ju skiit bra att han har ett jobb och tjänar egna pengar!!

Han är en av det icke svenska medborgare som faktiskt gör sitt bästa! Och det är jag glad för. :)



Jag vill inte förbjuda vissa människor. Men vi måste kanske prioritera?? Eller ska vi släppa in varenda människa till vårat land? För då kommer vi snart inte a någonstans att ta vägen själva... Det är redan ont om bostäder och jobb. Att då vara tvugna o häja skattena för att vi ska ta in fler människor håller ju inte!!



Att Andres är här i sverige är super bra!! Han vill ju inte var en av de människor som lever på socialbidrag, därför har han ett eget företag. Han vill göra något med sitt liv. Som många andra människor från andra länder. Men de människor som kommer hit och bara lever på våra skattepengar måste kontrolleras med.

Preciiiiis på samma sätt som det är för oss att flytta till ett annat land! Ta Kanada som exempel- dit får du inte ens flytta om du inte har ett jobb!! visst lite hårt, men kanske därför det är ett av världens bästa land.



Min morbror bor just nu i Spanien, han ska emigrera hit till Sverige. Klart som fan att han ska göra allt för att följa våra lagar och lära sig vårat språk så han kan få ett jobb! Men det är inte självklart för alla som kommer hit, tyvärr...



Jag vill inte att kamphundar ska förbjudas. Jag vill inte att vissa människor ska FÖRBJUDAS.



Och nej, svenskar är inte heller perfekta. Men det har jag heller inte sagt.



2010-09-20 @ 21:51:43
URL: http://lillafiffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0