PRESENTATION AV MIG SJÄLV

♥ Då startar vi den här grejen då;)

Mitt namn är Stephanie Beatrice Maria Stockman Svärd, född den 27 december 1986 runt 5tiden på morgonen på KS här i Stockholm.
På sjukhuset var min mamma, pappa, mormor, plastmorfar, farmor, farfar, riktiga morfar och plastmormor. Min moster och hennes kille var då i Spanien och missade hela skiten;)
Min mormor tjatar alltid om att hon var den som nuddade mig först.:) Innan jag helt kommit ut. (lite groose, men ändå lite coolt!) haha..


Min mamma och pappa bodde tillsammans i några månader, sedan kände mamman min att detta inte skulle funka. Dom gjorde då slut och har sen dess haft en bra relation.
Jag har allt listat ut att jag faktiskt är ett misstag;) Men bara för att jag är det, så betyder ju inte det att jag inte är älskad eller inte blivit älskad av hela min familj. :)




Fram till 4-5 år bodde vi i Barkarby, gården brevid där jag i Jim bodde i 3år. Sedan fyttade jag o mamma till Skälby, radhus, där jag träffade min första kompis (som jag minns). Vu träffades stående vid en stolpe som stod intill en brunn i marken. Hon frågade om jag var ny här och det visade sig att vi bodde grannar. :D Min nya bästis hette Jessica. Vi lekte varje dag, gick till skolan tillsammans och våra familjer umgicks mycket. :)
Idag umgås vi inte, men vi hälsar alltid o snackar lite när vi springer på varann. :)

Jag, mamma och brorsan flyttade tillbaka till Barkarby när jag gick i fyran eller femman. Där mamma bor än idag. :)

Min pappa bor idag ute på Värmdö, har ny fru och en dotter till. Min syster Elin blir 16 i december. :)
Mamma har ännu inte hittat den rätte, men tror hon trivs med det. Mamma fick en son till 1990, min brorsa Michael. Han föddes med hjärnskada och en punkterad lunga. Han är handikappad, men kan leva ett någolunda normalt liv.




När jag var liten, runt 6 års ålder så fann jag mina stora idoler, nämligen Arvingarna. Jag såg dom överallt (runt om i sthlm), växte efter några år ifrån dom.. Sen började min bror lyssna på dom. :P Han har dom som sina största idoler än idag!
Så Arvingarna har följt med mig genom hela mitt liv och kommer nog fortsätta några år till. :)


När jag började högstadiet så gick jag i Björkebyskolan i Skälby. Det roliga med det var att vi var fortfarande nästan samma gäng som gick i klassen, som gått tillsammans sen 1an. :) Vi hängde ihop många år tillsammans. :) Fick några nya vänner i högstadiet och skaffade min första pojkvän då. (det kommer mer om de imorrn)

När jag började gymnasiet så gick jag ett handels,-service och pedagogikprogram. Älskade gymnasietiden!! Det är den bääästa tiden i mitt liv!:)


När jag gick ut gymnasiet 2005 så började jag jobba på en förskola i viksjö. Vantrivdes från första stund och efter 1½ år blev jag sjukskriven för panikångest..
Så sedan början på 2007 har jag vart sjukskriven, gått på KBT-behandlingar och trärffat psykolog. Våren 2010 blev jag "friskförklarad" och var inte längre sjukskriven.
Det kändes både läskigt och skönt. :)
I samband med att jag blev sjuk, så träffade jag Jim. Vi flyttade ihop efter 9 månader, till Barkarby. Där bodde vi i 3år och har nu flyttat till kallhäll. :)


Började, April 2010, studera på komvux. Har läst Biologi A, MaB, MaC samt Naturkunskap A&B. Klarat alla kurser och det är såå skönt!


Har nu sökt till universitetet vid Svenska lantbrksuniversitetet. Vill bli djurskyddsinspektör och hoppas på att komma in. :)

♥Mitt liv har varit väldigt bra! Men när jag gick i 5an(-97) så fick min morfar(plast) och farfar cancer... Min morfar gick bort den 23 Januari 1998 och min farfar gick bort den 23 februari 1998... Detta var svårt för mig.. Gråter än idag då jag tänker på det...
Min plastmorfar har alltid varit som min riktiga morfar! Jag säger ärligt att jag älskar honom mer än min riktiga morfar! Min riktiga morfar har alltid funnits nära oss, men han har aldrig visat riktigt att han finns där..
Min farmor blev sämre och sämre efter att farfar gått bort.. Men hon höll ut fram tills 2008. Min farmor var en underbar kvinna! En stark och vacker kvinna som jag alltid kommer att älska och sakna.. ♥


Eftersom jag har föräldrar som inte är tillsammans har jag alltid pendlat mellan mamma och pappa. Var hos pappa varannan helg. Ville inte alltid ut dit men såg alltid fram emot att åka ut till vårat landställe i skärgården. Farmor och farfar hade en stoor villa ute i skärgården som jag älskade! En plats som jag var fri på. :) Har så många minnen därifrån! Då farfar dog hade inte farmor råd att behålla huset, så det såldes... Mannen som köpte tomt+hus rev ALLT! höjde marken och byggde en stor lyxvilla mitt där jag växt upp. Jag kan idag inte alls åka dit, klarar inte av att åka förbi eller att riktigt prata om den platsen.. Vi var där nån gång efter att det såldes, men har sen dess inte kunnat göra det igen... En av mina barndomskamrater har huset som låg brevid farmor o farfars, och jag kan inte åka ut till dom för att det river upp för mycket..

Min mormor flyttade till Spanien -99, ett år efter att morfar gått bort. Dom hade radhus där nere, men skulle inte ha råd att ha både det och lägenhet här hemma. Så hon och min moster, som då hade brytit med sin kille, flyttade ner dit. Min moster hittade en spanjor, gifte sig -01 och dom har fått en liten flicka tillsammans. :) Dom köpte sedan ett stort hus uppe i bergen, som dom nu försöker få sålt då dom flyttat hem igen .:)
Min kusin Hanna föddes 27 december (japp, min födesedag) 2006. Hon är underbar. :)
Jag har spenderat varje sommar i Spanien från att jag var 8 månader. :)







Så en snabb sammanfattning då;
Min familj är något av det viktigaste i mitt liv! Dom går före allt och alla! Kommer ha svårt den dagen jag måste flytta härifrån...  :)




Jaa, det här var en liten del av mitt liv. Har säkert missat massor! :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar dig och du vet att jag finns till för dig, alltid. PUCH

2010-11-19 @ 08:38:05
Postat av: Mikkis

Hihihi min kusin Hanna o ja har samma födelsedag oxå :)

Familjen ska man vara rädd om ja :)

2010-11-19 @ 19:24:39
URL: http://mikkismusse.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hej,Hälsa pappa din(Peter) från Lingbo Stefan :-)

2011-12-19 @ 10:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0