DAG 2- MIN FÖRSTA KÄRLEK

Ja då var det dax för dag 2 då. Min första kärlek. Jag tycker det är svårt!
Kan ju inte här gå in på vad jag tycker kärlek är, då det kommer senare..

Men okej, min första pojkvän träffade jag i 7an. Jag var sååå kär och det pirrade i kroppen varje dag jag såg honom, vilket då var heeela tiden eftersom vi gick i samma klass. haha..
Han heter Mikael.
Han bodde nere i barkarby centrum, så jag gick omvägar på vägen hem för att få vara så mycket som möjligt med honom. :P
I 8an, på våren, så blev vi tillsammans. Vi var tillsammans varje dag och ofta med våra vänner.
Under 6månader var han min pojkvän. Jag tyckte att det var underbaaart att vara med denna kille!

Idag vet jag att det inte var kärlek. Men herregud, man gick i 8an lixom;)

Jag har nog haft ett förhållande med de flesta(ja inte alla såklart) av mina killkompisar! haha.. jaa, det är heeemskt! Jag har inte varit en sån som hoppat runt, utan vi har vart tillasmmans några månader. sen har man gjort slut.. det har gått en tid och sedan fattar man tycke för den där som hjälpte en efter det senaste uppbrottet.

Det flesta killarna jag har haft ett förhållande med har betett sig ganska taskigt. Ingen har riktigt velat ha ett offentligt förhållande. Alla visste att man va tillsammans osv, men det var inte ofta jag fick mig en kyss när vi var i skolan, med vänner osv..

När jag gick andra året på gymnasiet så praktiserade jag o Fanny på Björkeby Fritidsgård. Där träffade jag Benny. Oj va kär jag vart! :P Det var ett bra förhållande. :) Han hade inget emot att visas med mig bland folk och vi hade roligt ihop. :) Vi var tillsammans i 2 år. De sista månaderna gled vi ifrån varandra..
Så vi gjorde slut och skildes som vänner. Det var tufft ett bra tag efter att vi gjort slut. Vi har inte riktigt umgåtts efter det. Men vi är vänner! Prata ofta med varandra på facebook och det känns bra. :)

Jag tyckte att detta var min stora kärlek, då. Men ett tag efter att vi gjort slut så träffade jag en kille, en kompis kompis. Det här är en människa som alltid kommer att finnas i mitt hjärta! :) Vi var faktiskt aldrig riktigt tillsammans, vi har kysst varandra en enda gång. Och denna person är min första stora kärlek!
Micke var/är en mysig, underbar och glad person som lyste upp min vardag! Vi gjorde allt tillsammans!
Vi planerade en framtid tillsammans, trots att vi inte ens var tillsammans.
Eller jo, vi kanske var tillsammans. Men vi gjorde aldrig något mer än att kramas. Jag hade ju bara några månader innan brytit med B, så jag kände att det var för tidigt att hoppa in i något..
Detta accepterade han, men han sa ofta att han älskade mig och att han kunde vänta hela livet på mig.
Plötsligt hände något och det "tog slut". Jag minns inte ens va det var för något..
Men det var svårt.. Det var efter det jag kände att detta var kärlek! Jag hade vart kär för första gången, på riktigt riktigt:)


Jag o Micke på nån hemmafest. :)

Vi träffades för ca ett år sedan och käkade lunch. Det var svårt! Men ändå roligt att ses. :) Han kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta och kommer alltid att vara en av mina bästa vänner!

Meen jag ser ju possitivt på hela denna historia, för hade det inte blivit som det blev hade jag inte träffat Jim.:)

Alla som vet vart jag är uppvuxen i Barkarby vet att våran granne är en meckarman som meckar bilar. Han har sitt garage mitt över gatan från oss. Det var där jag såg Jim första gången. :)
En varm sommar... Han stod där i jeans shorts och bar överkropp! GAAH! haha.. Han va snygg! :P
Men jag tänkte inte så mycket på det. Härligt o se en snygg kille på gatan lixom;) haha..

En kväll när jag och grannarna, mamma och Pessin satt o grilla på våran veranda så kommer Jim och Åke över. Snackar lite och han säger att han ska dra sig hemmåt. Dåå tog jag chansen! "jaa, men super! Kan du kanske köra hem Jessie? Hon bor i Sumpan." haha. för min plan var som sådan- Han va ju prefeeeeekt för Jessie!!
Han körde hem henne och sedan hördes vi inte på nån vecka. Jag frågade Jessie vad dom hade pratat om flera gånger, men hon sa bara "nja, inget särskilt". "nähää??!"

Sen börjar han höra av sig lite och vi messar lite fram o tillbaka. Kände att ja, men han är ju lite intressant. :) Så i September njuder jag hem honom till huset, vi skulle ha kräftskiva. Så han dök upp och han var såå snygg! :D haha..
Vi börjar dejta lite lätt. Gick ut o käka, gick på bio osv. Men jag mådde då inge bra(för jobbet) och kände att det gick lite för fort allting.. Så jag bröt det hela.
Såg hon om knappt någonting efter det. En vinterkväll ser jag honom hos Åke. Han vänder sig bara bort när han ser mig.. Så jag skrev en lapp och satte på hans bil när jag var ute med hundarna senare. Det stod något i stil med "Hej! Hoppas det är bra med dig. Men varför känns det som att du alltid väner ryggen till när du ser mig? Kram, Liten" Jag fick tillbaka en lapp på mammas bil :) "Hej Liten, nej det ber jag om ursäkt för. För det gör jag inte. Va söt du är som skriver en lapp förresten:) Kram, Stor"
Vi börjar inte dejta igen, men skriver lite sporadiskt till varandra. Under nyårsnatten så messar han gottnytt och sedan berättar jag att jag ska åka till spanien i 2månader. (det var isamband med att hanna var nyfödd)

Den 2januari är jag o jessie i Kista, vi hade fikat och suttit och pratat lite om honom och vem springer vi då in i?? Jo, honom på intersport! Jag såg detta som ett sign! Vad bettyde det lixom..

Den 3 januari åkte jag till Spanien, när jag landat så får jag massa sms. Från massa operatörer "welcome to spain" osv.. Men sen kom ett till, "va faan" tänkte jag... MEN då var det från Jim!!:D Han skrev att han hoppasde att jags kulle få en bra resa. :) Sen den dagen messade och mailade vi med varandra i 2månader:D Så vi dejtade i två månader på dator och mobil :)
När jag kom hem tog det ca en vecka, sen träffades vi och blev tillsammans. Jag frågade faktiskt chans på honom den 3 Mars 2007.:)


Min present till Jim när jag kom hem från Spanien. Två skyltar, en till honom som det står stor på och den andra till mig. :)


På pappas 50års fest. :)

Efter ca en vecka så frågade jag hur man visste om man älskade någon. Då sa han att man vill bara skrika ut det så alla får veta. Så jag sa då att jag älskade honom och han sa det tillbaka, han sa även att han hade velat säga det enda sen vi blev tillsammans:)
Han berättade även att han hade varit kär i mig sen förra våren. Och att första gången han såg mig var en eftermiddag i typ maj (2006) jag o jessie hade vart någonstans, jag hade mjukisar och såg allmänt risig ut. :P Han och åke kom åkandes i en gammal cab, stannade o frågade om vi ville hänga med till Max o käka. Jag o Jessie hade tittat på varann och skrattat lite och sagt "nej".
När han berättade detta för mig så blev jag lite generad. För jag minns inte ens att han hade suttit i bilen! haha.. Första gången jag såg honom var säkert 1½ månad senare. :P
Den där gången han hade kört hem Jessie, så hade han inte gjort annat än o fråga ut henne om mig:P haha.. Och hon sa inget!! Jäkla tjej asså;)
Han fick även ur sig att han ville dela sitt liv med mig och att han ville ha barn och hus o hela fadderullan. När han sagt det så log jag o kysste honom:) Sa att det lät som en toppen idé! Han blev lite chockad över sig själv, sa att han hade aldrig sagt något sånt till någon annan förut. :)
Åh, det kändes så underbart!!:)


Vår fösta tur i hissen i Barkarby:P

Den 1 November 2007 flyttade vi ihop i Barkarby till en tvåa.
Den 3 Mars 2008 förlovade vi oss.
Den 1 November 2010 flyttade vi till en strörre lägenhet i Kallhäll.


Våra underbara förlovningsringar som vi har designat själva och är från min morfars guld. :)

Vi har planer på att bygga hus och att skaffa fler hundar och barn. :)
Jim är den jag vill leva med för resten av mitt liv! Han gör mig glad och han har hjälpt mig så otroligt mycket under tiden ja var sjuk. Jag har växt som människa med honom! :)
Att få leva ett liv tillsammans med Jim är underbart! Ibland känns det lite overkligt på nå sätt. :P

Snart firar vi 4år och det har vart dom bästa fyra åren i mitt liv, trots sjukdom och en tuff vardag. :)

Jag älskar dig så otroligt mycket Pim!!♥



Julafton 2008


Syrrans konfirmation 2007


knäppisar i Gävle:) hihi..

Oj, nu blev det jättelångt inlägg! Men vafan! :P Blev ju lite mycket nu om min sista kärlek och inte min första kärlek. Men äh, kunde inte låta bli. :P


Kommentarer
Postat av: Mikkis

Sött de där med Stor o Liten :)

2010-11-19 @ 19:25:11
URL: http://mikkismusse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0