NINEN:)

Fan flera dar sen jag skrev ngt ju! Men blir väl så ibland..

Biologin startade i måndags. Så har läst massor och sovit typ dom här dagarna.. Är så jäkla trött asså!! Längtar tills det blir lite varmare och man kan sitta ute på balkongen o plugga! Frisk luft och ljust, kan inte bli bättre för studie-hjärnan! :P

I söndags så hittade min mamma och en granne till henne 4st vädurskaniner i skogen. Utkastade av någon. Dom va ju vättskrämda stackarna!! Så dom tog hem dom och dom fick mat och vatten. Sen hittades en till, ensam stackare.. :( Han undrade ju säkert vart hans lilla familj va!
Så i måndags åkte vi till Viltjouren ute på Ekerö för o lämna dom. Jag kan säga att dessa kaniner va då inte små!! Den största va lika stor som mammas katt (norsk skogskatt/bondkatt) och vägde därefter! När mamma sa att dom va stora så förstod jag inte, men när jag såg dom! Shit asså! Heeeeeeelt sjukt! haha.. Jag blev ju självklart förälskad i en liten av dom ..:) Han va så söt o mjuk... :)
Men icke nå kaniner här hemma inte! Räcker med 3hundar:P
Men nu har dom det iaf bättre än ute i skogen. Förstår inte hur en människa kan ha hjärta o kasta ut ett tamdjur i naturen! Trodde dom att kaninerna skulle överleva eller+?!!! Galenskap!! Fan skulle kunna klappa på den jävel som gjorde detta asså! Blir så förbannad!!!


Kolla va söööt han är!!:D


Han gillade mig;) hihi


Asså, tyvärr så ser man ju inte hur stora dom egentligen är! Men denna bur är 50x100cm.
Så det kanske ger lite mer perspektiv på deras storlek! :P


Igår va jag o klippte mig lite snabbt mellan läsningen. Hon klippte av ca 8cm på det längsta. Så nu är allt nästan jämnlångt. Blev riktigt bra!! Är så skönt o vara nyklippt! Det känns lätt och fräscht!:)



Nää, gott folk! jag måste fortsätta plugga nu. Ska snart åka till Ica med mamma och handla lite. :)

Kommentarer
Postat av: Mikkis

Snygg i håret du va :D

Sen de hela me kaninerna, ja förstår ej hur man kan göra så mott nått djur. Så söta de va verkligen!

2010-04-01 @ 21:02:26
URL: http://mikkismusse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0