SJUK & NY STIL

Jaa, soffan har vart nin bästa vön nu i två dagar.. Är helt nere.. Men idag så va det något som hände iaf. Jag hade bokat klipp tid förra veckan så idag va det dax. Trots att jag är sjuk så ville jag klippa mig! Är trött på min kaliffs som bara hänger..

Så nu ser jag ut såhär;



Känns jätte konstigt att ha lugg! Men har funderat lääääääänge på det nu. Händer lite mer än att det bara hänger.. Så nus ka jag bara lära mig o fixa den oxå;)
Får se vad Jim säger när han kommer hem! :) Hoppas han gillar det!

Han va så söt igår förresten! Jag va så orklös så sa att han får laga middag.. Vet ni vad hans middag va?? Jo, hamburgare fårn resturangen här nere:P haha.. Men tuuuusan va goda dom va!:D Kunde ha ätit en till:p haha..




Kom o tänka på en sak när jag gick o la mig igår kväll.. Trots att jag vart sjuk o att man ibland har det jobbigt så är jag så glad att jag lever och är lycklig med mitt liv!!
En vän till mig messade mig igår och skrev att hon sett en kvinna på spåret i tunnelbanan.. Hon hade blivit jätte chokad och skulle gå fram o se vad som hände.. Då visar det sig att det är en gammal klasskompis till oss två.. En människa vi känt nästan hela våra liv står där, olycklig och skriker på en man (pojkvän?).. Hon har haft problem hela sitt liv. Vart inlagd på sjukhus och flyttat runt pga av sin mamma bla. När jag pratatde med tjejen som sett detta så fick jag en klump i halsen.. Jag trodde hon va död.. Att hon tagit livet av sig för länge sedan.. Men att hon levde och fortfarande mådde dåligt fick mig att skämmas lite..
Här klagar jag på mitt liv.. att jag mår dåligt och har int i foten och är förkyld.. Men det är inte ens i närheten av hur hon mår!!
Jag skulle aldrig kunna ta livet av mig, hur dåligt jag än mår.. (eller aldrig o aldrig ska man kanske inte säga, men jag skulle aldrig, idag, kunna tänka mig att jag någonsin skulle kunna göra det..) Och här kliver denna människa ner på spåret... Beredd att ge sig iväg.. Hur hemskt det än må låta, men hon skulle nog finna sin frid då... Jag skulle nog förstå henne om hon hade gjort det!! men alla som lever och bryr sig om henne då?
Nu tog hon inte sitt liv.. Hon kom upp från spåret, satte sig på ett tåg och åkte hem(?) med mannen som vart med henne..
Undrar vad som fått henne att gå ner på spåret i första taget.. Vad bråkade dom om? Vad va det som snurrade i hennes huvud??
Ibland åker mina tankar iväg till henne, funderar på vad hon gör nuför tiden, om hon ens lever och på hur det va förr...
Nu vet jag att hon lever iaf, men att hon inte mår bra-fortfarande... Hemskt...


Kommentarer
Postat av: ** SANDI **

Steffi, du har verkligen ett hjärta av guld!!! O supersöt frilla, by the way :)



Nu måste jag tvinga mig själv o gå o sussa..

Ha en bra vecka!! Kraaaam

2009-11-24 @ 23:03:20
URL: http://sessansandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0