MY DAY

Guuud vilken dag...

Gick o la oss vid 01 igår, jag o Jim låg o prata en stund och Johan o Leif förde ett himla liv ute i vardagsrummet. Vad hände egentligen;) hahaha..
Jag hade jättesvårt o somna, hostade som en tok! Jim hade öronproppar i för att han har så svårt o somna på kvällarna för att jag håller på så.. Och jag tyckte nog att dom hjälpte!! :D Så fort jag somnat så hostade jag inte mycket alls.. Undra varför? Man har jätte svårt o somna, men sen inga problem alls.. Vaknade vid 9 imorse, men somnade snabbt om.. :) Va såå skönt o sova! Så gick upp kvart över 10 o tog en varm dusch!

Vid 12 satt vi alla klara och åt frukost vid bordet. Mycket gott o trevligt Johan hade vart på Konsum och köpt bröd och en triss lott var. :) Så vi skrapade en ruta i taget på våra triss och ingen av oss vann.. Suck! Meen, gjorde inget!:) Vi har ju varandra;)





När vi hade plockat bort o allt så hoppade vi alla in i bilen och åkte upp till mamma o byta bil. Vi behövde stoor bil:P
Vi åkte till Jakan och Johan sprang in på systemet o shoppa loss;) hahaha. Sedan drog vi till Ikea. Leif har ju flyttat till ny lägenhet, så vi va tvugna o köpa grejer till honom.. Så det va matbord, stolar, mattor, lampor, diskställ osv osv... Jag köpte megastoooor frukt skål!! (Äntligen!!) Johan köpte oxå grejer, kastruller, sax, pappkartonger och lite annat smått o gott. :)
När vi va klara, efter 1½ timme så packade vi in allt i bilen och kan säga att det va på håret att det fick plats! Meen, det gick!

Min Skål!:)


Vi åkte snabbt till Webbhallen i Sumpan och Jim köpte skivor för o bränna på. Max fick sig ett besök oxå, alla va vi hungriga!! Mums va gott det va!!
Vi åkte sedan vidare hem till Leif, han bor i Hammarby sjöstad i en student lägenhet. Skit fin tycker jag!! Visst, liten men riktigt fräsch! :)
När vi lastat av allt och burit in det så for vi hem till Pohan o lämna honom o hans påsar:) Blir så avis när jag är hos honom!! Han har en tvåa på Lidingö, nedre botten och meeeega stora fönster som man ser ut över hamnen och vattnet. Såå fint! Vill oxå ha!!
När vi äntligen va klara med allt så åkte vi hemåt. Stannade på Videotoppen, hyred nya Wallander och sedan hem till våra vovvar som saknat oss så.
Dom fick sina nya leksaker som vi köpte på Ikea åt dom. :) Zorri fick en ny pelefant och Aslan fick en likadan, fast en bebis-variant! Sååå söt!!:D Den har Skrållan lekt med hela kvällen typ! haha..


Zorris nya Pelefant:) Den är ren, hel och piper fortfarande;)

Den lilla Pelefanten där är Aslans (Skrållans?)


Vi har tittat på Wallander och ätit glass och frukt. Det va gotti! Vi prövade en ny Ben& Jerry´s glass. Half Baked - Vanilj -och Chokladglass fylld med browniebitar och kakdeg. Sååå gooood! haha..
Nu sitter Jim och spelar sitt nya Xbox spel, han är så glad!:D hihi.. ♥






Appropå Skrållan o den lilla bebis elefanten, hon är den hund av dom 3 vi har som ALDRIIIG leker med nåågot annat än sin boll!! För 1½vecka sedan började hon kampa och döda kopplet när vi va ute! Jag blev jätte chockad och jätteglad! Så det va ju bara ööööösa på med beröm! :D Kanske låter konstigt att jag vill att min hund ska kampa, men det är bra! Så länge hon förstår att det är över när jag säger att det är över. En bra lek:)
Hon brukar alltid få kopplet när vi är runt 50 meter från porten. Då hoppar hon upp, tar tag i kopplet just exakt där jag håller, bär kopplet hela vägen hem och är jätteglad!:D haha..
För 4dagar sen så leker Aslan med sin strumpa som han har.. Han kommer till mig med den, jag kastar, han hämtar.. Plötsligt springer Skrållan efter den oxå, tar strumpan och kommer till mig. Är heeelt tokig och i extas. Kastar iväg den o hon springer efter. Dödar strumpan(!!) och vill sedan att jag kastar den så hon kan göra samma sak igen.. Aslan blev lite sur så han gick o la sig.
Jag tycker det är skit kul att hon börjat leka med andra grejer än bollen, för den får hon ju bara ha ute så.

Imorrn är det (eller idag) första advent. Känns jätte konstigt!! Har fått upp julgardinerna (vet att det inte kommit nå kort på det än, men ska försöka få till det imorrn) men vill ju ha upp allt annat oxå.. Så imorrn innan Jim åker iväg till en kompis så ska vi ner i förrådet och hämta upp stjänor och annat mys. :) Så kan jag fixa under dagen. :) Hoppas snön kommer snart oxå.. Suger ju om vi ska ha en regn vinter... Suck!!
Jag fyller ju år om ca en månad oxå, så då vill jag ju ha snö! Skit Sverige-väder! Blää.. Meen, bara hålla tummarna!!


Nä, nu ska jag gå o lägga mig. :) NATTINATTI!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0