...

Ska snart dra mig, men kände för att skriva av mig lite.

Häromdagen var det ju en "kommentar" på FB ang min status. Sen kom en till "kommentar" (självklart inte till mig direkt) att folk måste bestämma sig för vilken diet man ska hålla sig till.

Jag blev då irriterad-igen!

Jag började min resa med kosten efter nyår. Som ni kanske minns så drog jag ju av allt socker. Alltså bröd, godis, chips, snabbmat jaa- you name it!

Sedan påbörjades nästa process, att dra ner på kolhydraterna. Åt då nästan inga kolhydrater alls, allstå då pasta, ris och potatis. Mina(våra) måltider bestod då av protein (i form av kött/kyckling/fisk) och sallad. Åt väl kolhydrater om vi var hos någon annan eller till helgen.

Men det hände inte mycket med vikten då och läste då även på lite och märkte ju då att vi nästan åt LCHF. Alltså inga kolhydrater, mycket protein och det enda som saknades var fettet -alltså såsen.

Så då påbörjades LCHF biten.

När jag då kollar på detta, alltså hur jag har ändrat min kost under våren så ser inte jag det som att jag byter diet hela tiden. Jag har gått från kolhydrater->mindre kolhydrater->inga kolhydrater.
Jag har aldrig vart den tjejen som bantat eller jojobantat. Har heller aldrig vart tjejen som tränat eller gjort mycket annat än promenader med hundarna.

Men nu, idag vet jag att man behöver det! Och en bra blandning av kost och träning är viktigt!

Jag gick knappt ner när jag fortfarande åt kolhydrater, men så fort jag började på LCHF så gick jag ner! Det är väl ett bevis att det faktiskt fungerar.. ?

Folk är så irriterande! usch...

Nu måste jag dra! Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0