TANKAR OM..

hösten.. (jaa jag vet, sommaren är knappt här!)
 
Ska kontakta vårdcentralen för att få en remiss för att ställa en diagnos på mig.. Min värk i kroppen blir bara värre och värre och vissa dagar vill jag bara dö! Det gör ont överallt!
Min mormor har fibromyalgi och jag är rädd att jag fick den genen oxå.. Många år av smärta och visst har jag tänkt på det.. men har blivit värre med tiden.
Jag, mormor och mamma pratade om det hela på midsommar. Mormor berättade även att vi har kraftig reumatism i släkten och det gjorde mig lite rädd.. Kan det vara båda då?
Dom tyckte iaf att det var bra att jag ska ta tag i det. Jag vill bara veta vad som är fel, vad jag kan göra för att det ska bli lite bättre och hur mitt liv kan komma att se ut.
 
Idag begränsas jag något enormt av mina smärtor och det hindrar mig från så otroligt mycket!
Jag vill oxå gå en bergspromenad och ta vackra bilder på utsikten..
Jag vill oxå kunna hoppa stundsmatta..
Jag vill oxå springa ett lopp..
Jag vill oxå kunna gå ut och dansa..
Jag vill oxå kunna... utan att vara rädd att jag ska gå sönder av smärta..
 
Är inte många av mina vänner och bekanta som vet detta om mig, är ju inget man gärna ropar ut när man träffar någon- "ahej, mitt namn är Stephanie och jag kan knappt resa mig upp utan att smärtan slår ner mig! Kul att träffas!"
Men är ju inget jag ska behöva dölja.. dom lär ju förstå mig bättre om dom vet. Men fan.. 27 år och kan knappt gå ordentligt.. inge kul! :/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0