ORO

helgen är över och jag vill verkligen inte ha måndag..

I fredags satt jag hos mamma och gick igenom mina kartonger, som stått i min mosters förråd. däribland fanns massa gamla kort! Åh, såå roligt! Märker att jag alltid haft ett fotointresse, så kul! :)

Mitt i all nostalgi får mamma ett samtal.. en hund satt ensam och lös vid spåren i Jakobsberg.. Så vi kastar oss i bilen och väl på plats letar vi hur vi ska ta oss fram till henne. Är nämligen inhägnad runt henne. Men jag hittar ett hål och mamma kryper in, närmar sig henne sakta. Hon skäller och är riktigt stressad! Usch!:( När mamma var typ 2 meter ifrån, så drar hon.. Vi var tre stycken på plats då, så vi alla springer i olika riktningar eftersom vi inte vet vart hon drog.
När jag kommer runt huset, så stannar en bil och ut flyger en kille och frågar om vi letar en hund. Dom har då sett henne springa över vägen och bussen hade tydligen varit nära att köra på henne.. Jag hoppade in i deras bil och dom körde mig mot där hon sprungit iväg. Sedan gick de snälla killarna med mig runt i området och letade och letade.. Men hon va borta! Mamma och en tjej till åkte runt med bil och letade.. Men ingen vovve.. :(
Mamma sa oxå att hon va skadad på ena tassen, så här hade vi då en stressad, ensam och skadad hund springandes någonstans!
Efter 2 timmars letande, så var vi tvungna att åka hem.. Eftersom vi hade fått åka i sån hast, så hann vi aldrig gå med hundarna hemma..
Ingen info om hunden har kommit till varken oss eller polisen och det skär i hjärtat att inte veta vart hon är eller hur hon mår.. :( :(
Ibland hatar jag mitt Bosse Hundhjälp-jobb..!



Skrutts mage ser iaf bra ut! såå skönt!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0