HAN ÄR ÄNTLIGEN HEL!

Har precis gått igenom alla Aslans papper från olyckans start till igår. tyvärr saknar jag några kvitton som är hemma hos mamma..

Jag och mamma åkte igår till Bagarmossen med Aslan. Lämnade in honom och gick därifrån oroliga.. Det var dax för den avgörande röntgen på käken. Hade den inte läkt var det operation som gällde (minst 20.000kr).

När mobilen sedan ringde på tidig eftermiddag blev jag orolig, det var från veterinären, för jag tyckte det var för tidigt för dom att ringa.. Tänkte att något hänt.
Men så var inte fallet! Det var våran ortoped som ringde från Albano, han hade fått plåtarna från Bagarmossen och hade redan hunnit se på dom.
Mitt hjärta bultade hårt!

Han säger att allt ser bra ut och att han äntligen kan äta ordentligt och leka igen! Jag blev så lättad! Mitt hjärta slog ännu hårdare, men av glädje istället! Ställde massor av frågor, för att verkligen vara säker och han skratta lite lätt till mig och sa att han mår bra.

MEN eftersom han har en metallbricka med skruvar i käken, så måste vi hålla koll. Vi ska då varannan vecka kolla honom i munnen så det inte känns nå sår eller liknande. Gör det de, så är det skruvarna som är på väg att lossna... Så då blir det operation igen.. Men det tar vi då!



Här kommer Aslans kostnader, för allmän beskådning;

Aslan Rehabilitering

 

2011-06-04 – Förskottsbetalning på 7000 kr

 

2011-06-09 – Slutsumman för de 5 dagar på Albano 36.497 kr

 

2011-06-13 – Försäkringen dras på 25000 kr

 

2011-06-22 – Kontroll 650 kr

 

2011-06-27 – Röntgen 2460 kr

 

2011-06-28 – Utredning av skada på ben 2570 kr

 

2011-07-15 – Röntgen 2950 kr

 

2011-08-30 – Rehabilitering av skada på ben 860 kr

 

2011-09-26 – Röntgen 2020 kr

 

Slutsumman- 55.007 kr

 

Avdrag av försäkringen blir det 55.007-25.000= 30.007 kr

Det ska in två kvitton till på rehabiliteringen av skada på ben.


Då och Nu! ♥

Kommentarer
Postat av: hector

Hej steph! Fy fan, djursjukvård är inte att leka med... Hade precis en tentamen i Rehabilitering igår, vi får hålla tummarna för att den blev godkänd, vår lärare är inte den schysstaste vad gäller tentafrågor.

Hörrö du det var en väldigt mysig sida du gjort, och Elins också :) Linnéa tyckte att jag skulle fråga Dig om hjälp med min. Den är typ definitionen av tråkig, och jag har haft den alldeles för länge. Så om du får tråkigt någon dag kanske du har lust att leka med nån design? Skulle jag bli jätteglad^^ Vi kan byta tjänster nästa gång ett av dina djur blir sjuka (låt oss inte hoppas det...), och jag är klar med utbildningen :P kramkram

2011-10-06 @ 18:48:08
URL: http://postapocalypticsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0