VA JAG ÄLSKAR DIG!



Jag har ristat mina klor I ditt hjärta att du är min.
Rakt in i mina ögon har du lovat mig trohet..
Jag lägger mitt huvud I din hand.
För du tycker om mig

Din svala hand smeker över mitt heta skinn..
Innan jag somnar ser jag in i dina ögon för att när jag vaknar ha din bild i mitt minne

När jag vaknar finns du alltid där.

Jag är trygg nära din kropp för du vaktar mig..
Duär trygg nära min mjuka päls för jag vaktar dig.

Jag följer varje steg du tar, jag lyssnar på varje steg du tar..

Jag har ristat med mina klor I mattes hjärta att hon bara är min.


"Bara en hund", finns det människor som säger.
Att säga "bara" om en varelse som kommit mig så nära,
om en svans som slår i golvet av glädje över att
höra min röst, om en nos, som förtroligt sticks i min hand, om två ögon
som rymmer världar av tillit och tillgivenhet.
...


Snart är du hemma min vän...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0