VALBORG

och vi dissar den så hårt!! Vägrar gå till brasan och vara delaktig i att massa djur dör! Usch!! Detta är 3 året som jag inte går till brasan och så kommer det fortsätta!



Akta majbrasans invånare!

Varje år bränns eller brännskadas ett stort antal djur under valborgsmässoafton. Försäkra dig därför om att inga djur bosatt sig i riset!

Eftersom rishögarna legat på plats under en längre tid har de hunnit bli boplatser för kaniner, harar, igelkottar, fåglar och även katter. Tragedier har utspelat sig när kattmamman försökt rusa in i elden och rädda sina små.

 

Försäkra dig därför om att inga djur bosatt sig i riset! En bra försäkran är att dagen innan flytta riset någon meter så att djuren kan fly på ett naturligt sätt. Åtgärden lämpar sig för de flesta små- och medelstora rishögarna.

 

Stora rishögar är svåra att flytta. Då gäller det i stället att så noga som möjligt undersöka riset, skaka på grenarna och föra oväsen. Förhoppningsvis skrämmer man då ut djuren som gömmer sig i riset. På så sätt kan djurungarna få överleva.

 

Ta gärna kontakt med kommunen och lokala föreningar som arrangerar majbrasor och informera dem om att brasorna kan vara en dödsfälla för djuren.

Kopierat från http://www.djurskyddet.se/



Jag ska snart hem till Sandra, Kim, Ellie och Z. Dom har äntligen fått flytta in i sin nya lägenhet och jag är så otroligt glad för deras skull! :D
Väl där ska jag fota Chris bebismage. Är så sjuk nervös!! Vet inte varför, men är väl för att jag inte känner Chris så mycket och vill inte att folk ska ha för höga förväntningar... Men hoppas på att det kommer gå bra! :)
Senare ikväll blir det grilla, fortfarande hos sandra. Ska försöka se till att min karl kommer dit i tid;D haha..

Nä, packa det sista och sedan åka!


Kommentarer
Postat av: Chris

Va du pirrig :) Det ska du absolut inte vara! Bilderna blev så himla fina!!!! :) TACK så hemskt mycket! :) Det är gud värt för oss!



massa kramar från oss alla

2011-05-01 @ 16:03:49
URL: http://www.prinsens.se/liten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0