DOFTER&LJUD SOM FÅR HJÄRTAT ATT SLÅ LITE EXTRA

Det första;

Regnet och dess doft.. Just nu regnar det ute, men bara lite. Så det doftar sådär gott som det gör när det bara regnar lite. Friskt, soligt och gräsaktigt. Det är verkligen en doft som får mig att bli nostalgisk!
Jag tänker tillbaka till min första pojkvän, när vi stod i sommaregnet och pussades.. Sommrar ute på landet... Farmor och Farfar..
Regnet är mysigt! Jag har alltid älskat regnet! Om det inte är kallt och blåsigt, såklart.
Men sommarregn är ju bara såå mysigt! :)
När vi är i Sommarstugan, som vi bara har en vecka/år, så gör det inget om det regnar hela veckan. För det är så otroligt mysigt iaf! :D


Hittade ingen bra, egen bild, som förklarade hur jag kände.

Det andra;

Ljudet av fiskmåsar. Det är ett ljud jag verkligen ÄLSKAR! Många hatar dom. men jag kan inte låta bli att verkligen älska dom! Så fort jag hör ljudet av en fiskmås så är jag, åter igen, tillbaka till landet. Till barndommen och solnedgångar.. När jag blundar och hör en fiskmås, så känner jag hur jag sitter på bergshällan i solnedgången och bara njuter! Jag saknar det så otroligt mycket! och önskar att jag hade vart äldre när vi var tvugna o sälja landet. Då hade jag stoppat det! Min farfar växte upp där, min pappa växte upp där och jag pch syrran växte upp där.. Hade gärna velat se mina egna barn växa upp där...





Ni kanske tycker jag är knäpp, men det är nog min pappas fel;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0