UNDERBART!!

Fick en liten släng va riiiktigt bra humör för några timmar sen!!

Va på väg till konsum för o handla ingredienser till middagen... Blääää... Hade ingen lust alls. Meen man måste ju äta!!
Handlar mina grejer, går ut i "hallen" på affärn. Stannar upp och ska sätta på mig mina vantar, min blick fastnar på "annons-tavlan".
"ah, nån som säljer en gunghäst..." "gitarrist sökes.." "Nycklar upphittade.." NYCKLAR!! ljuset går upp för mig att "faan här har vi ju inte kollat!!"
Tar nummret på lappen och tänker "ja, det skadar ju inte..." Kollar lite mer.. Och ser då- "upphitade nycklar vid garaget catalinagränd/vinggränd. fås av beskrivning i kassan. " Jag blir alldeles skakis och springer in igen. Pratar med dom och vet knappt vad jag säger. haha.. "jaa, det är asså ett blått band. med nycklar på" haha. Nähäää!
Då, ur kassa apparaten, kommer det blåa bandet upp!!!:D UNDEEEEERBAAART!! haha..

För att nu förklara detta- Jim tappade bort sina nycklar till sin lägenhet. Vi har letat öööverallt och i detta väder kan dom ju ligga låångt ner i snön! haha.. Vi va rädda att dom skulle ta sig in i lägenheten och ja, i förstår..
Så jag springer ju typ hem från konsum- vill bara hem o visa va jag har hittat!!
Klliver in genom dörren ropar

Jag: Jiiim kom foort!!
Jim: jaja.....
Jag: Du, älskar du mig?
Jim: ja det är klart jag gör, säger han o ler.
Jag: Är du riktigt sääker på det?? säger jag och drar upp nycklarna ur fickan!!
Jim: Men va faaan, vart hittade du dom nånstans?!?!
Asså, hans ansiktsuttryck är heeeelt obeskrivlig!! :D Han blev så glad och så lättad... :)

Det va tydligen en äldre dam som hittat dom i snön och vart så otroligt snäll och lämnat in dom på konsum. :)
Jag skulle vilja tacka denna snälla underbara människa!! Trodde hoppet va ute för mänskligheten när det gällde godhet, men hoppet finns kvaaar! :D hihi..

Och strax innan jag gick till konsum så kom tjejerna o ringde på dörren, dom ville ut med hundarna. Vet ni vad dom har med sig då?! haha.. En varm och heeelt underbaaar kladdkaka till oss!! Den är sååå god!! hihi..
Så söta så!! :D

Så jag är på lite bättre humör nu än för ett antal timmar sen... :)

Imorrn kommer det nog upp lite här varför jag har så mycket som jag funderar på.. Nu ska jag kolla på Bygglov. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0