BAD DOGYEAR

Är nu hemma hos min mamma. Kommer stanna här några dagar. Lite sällskap för både henne och mig:)

Min moster va till veterinären igår med Tango. Han har vart förkyld ett tag nu.. Visade sig att han har blodbrist.... Han hade ett blodvärde på 25 igår. ( vet tyvärr inte vad ett nprmalt blodvärde ska ligga på)
Idag hade Bea en ny tid. Hon ringde för en stund sedan och berättade att blodvärdet sjunkit till 20.... Det går snabbt!
Dom beslutade för att ta ett Leischmania-test, som nu skitas till SLU i Uppsala. Men tyvärr hinner dom inte vänta på något svar... För gör dom det så finns risken att han dör innan dess...
Dom har även gett Bea blodprover som hon ska skicka till vår veterinär i Spanien. Pedro blev chockad och ville genast få blod för att testa. Det går snabbare och är billigare där att få svaret.

Så dom håller på o mäter för o se hur mycket medicin han behöver just nu...
Nu tror vi då att det var det Bettie hade oxå.. För dom har exakt samma symtom! :(

Usch.. jag hoppas verkligen han överlever!! Vet inte vad som händer med min moster annars... Hon kommer bli förstörd! :(

Hela det här året har det vart hemskt... Massa hundar som lämnat oss och som blivit sjuka....


Tango


Fiffi igår. Lite grinig för att hon måste ha krage:P

†Rest In Peace†


Vackra Akilles:)


Min tjockis Bettie:)♥

Jag hoppas verkligen 2011 blir ett bättre hundår för oss alla!


Kommentarer
Postat av: linn

:(

2010-12-08 @ 08:56:01
URL: http://linsys.blogg.se/
Postat av: Sandra

Min fina ängel!!

2010-12-08 @ 13:20:20
URL: http://Raaggsockan.wordpress.com
Postat av: Anonym

Håller tummarna att allt går som det ska!

2010-12-08 @ 14:52:32
Postat av: Emelie

Joda, Doris är i princip återställd. Såret har väl en liten tid kvar att läka dock.. Men så skönt att det blev en bra utväg! Fy när man inte är hemma heller! man blir så maktlös :(



Hur har det gått för er?? Håller alla tummar jag kan! <3

2010-12-08 @ 21:07:00
URL: http://croaki.blogg.se/
Postat av: Chris

Hej :)



Tack! :) Ska bli spännande.. jag och sandra får bli "lattemorsor" fast dricka choklad..haha.. :)



Du måste kolla på menyn.. Liten By Chris and Ludde.. Där finns massa datum.. :) (BF 3 juni so far innan ultraljudet)



Får ställa mig på kö och bli fotad sen! Bilderna på sandra och magen är skitfina!



Hoppas hundarna blir bra snart -gör så ont när de inte mår bra!



Kramar

2010-12-09 @ 11:30:10
URL: http://www.prinsens.se/liten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0