Grått o trist...

Guuud vilken grå dag.... Har varit dimma heela dagen här hemma!
Men jag har iaf varit produktiv idag! (som jim tyckte att jag skulle vara) Jag har nu städat köket, dammsugat överallt. Håller på o tvätta och har oxå tittat på Oprah. (ja, jag vet...) Men det va ett ganska tagande avsnitt!! Handlade om valp fabrikerna som är där..=/ Tikar som är med sina valpar i burar som är så små att dom måste vara till för kaniner. och dom har typ aldrig varit ute på gräset o få springa.... utan bara pruducera valpar hela tiden.. Det va en cocker tik, hon va runt 7år. dom räkna ut att hon har fått MINST 140 valpar under sin livstid!! och när dom inte duger längre så skuter dom tikarna... såå hemskt!! 99% av alla djuraffärer i USA tar sina valpar från fabrikerna.... grät under hela program tiden och en braa stund efteråt!!! Vill åka dit, köpa en stoooor gård, ta emot alla hundar som tvingas o avlivas för att människor inte tar emot dom i sina hem. Alla människor vill ha valpar.. Men dom här stackars tikarna då??!!! åh!!!!!! på ett djurhem avlivar dom 40hundar om dagen för att det är såå mycket hemlösa hundar och för lite folk som adopterar... Gaaah!! Blir tokig!!!! =( Stackars vovvarna!

Är såå glad att mina vovvar är lyckliga och glada! Min zorri, som varit en hemlös flicka har nu ett tryggt o bra hem! Men alla andra då?!:(


                                                     
                  
                                                                               Mina vovvisar!!! Gullisar!!! <3




Kommentarer
Postat av: Jessie

jag ser på opera nu.. hur kan man vara så grym?!!!

2008-11-06 @ 09:52:07
URL: http://pessin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0