NYTT LIV...?

Känner mig rädd och orolig.... Har känt att det kommer bli riktigt bra nu! Men dom senaste dagarna har det slagit mig!; Jag är fan inte sjukskriven så länge till! Och då står jag där, på bar mark... Ensam.. Vad kommer hända?

Efter att ha varit ifrån den "vanliga" världen sedan November 2006 är det nu dax att komma ut i den igen... Det är ca 3½ (!!!) år...
3½år..
..som jag inte behävt o "bry" mig om jag får nå pengar i månadslutet..
..som jag kunnat göra inprincip(hur fan det nu stavas..) vaad jag vill om dagarna..
..sen jag började gå upp i vikt...
..som har innefattat ungefär 30månader av psykolog besök (minst ett i veckan,ibland två)
..Som har innefattat ungefär 35månaders inskickande av sjukintyg och andra papper till A-kassa, F-kassa, AMS osv..

kan fortsätta ett tag till.. Men orkar fan inte... Är fan rädd för o släppas fri, så att säga, från det man är van vid.
Visst ska bli skönt med ett "vanligt" liv. Utan att behöva skicka in sjukintyg o allt sånt..
Känner mig trött på arbetsträningen just nu..
Det ska bli skönt med o bli "normal" igen. Slippa krav från f-kassa och ams.. Hoppas verkligen jag kommer in på kurserna jag sökt. Varför skulle jag inte? det är ju distans kurser så borde ju inte vara ett problem..
Men om jag inte kommer in, hur gör jag då? hmm... Ständig stress i huvudet!
Och min onda fot gör ju inte saken bättre precis.. Snön är jobbig o gå i.. Jag kommer aldrig iväg till gymmet och vikten gör ju inte att man mår så bra heller... Svårt o gå ner i vikt om man inte kan motionera... Suck...

Det jobbiga oxå är att det är svårt o somna om kvällarna.. Ligger o vrider och vänder.. fnular och komme rpå idéer och kan inte alls somna... bläää..

Vilket depp inlägg, men kände att det behövs just nu...

Sen är det massa andra grejer i familj och vänner just nu som sker..
mamma ska opereras.. har inte pratat med en av mina bästa vänner på 3½vecka... Jim har det jobbigt i skolan och vi trivs inte särskilt bra i vår lägenhet...vad kommer hända i sommar San Francisco eller inte.. Kan jag åka med eller inte... suck suck suck...

Ska sluta nu! Alldeles för mycket gnäll i bloggen!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det löser sig gumman! Många verkar ha det tungt just nu, så du behöver inte känna dig ensam :) "kramar om"

2010-02-02 @ 09:32:03
Postat av: linn

Allt kommer att ordna sig..säkert svårt att vänja sig men kroppen och huvudet anpassar sig jäkligt fort! :)



Du, du som är arvingarna fan...jag har hört att de ska komma till bowlinghallen :):)

2010-02-02 @ 09:42:28
URL: http://linsys.blogg.se/
Postat av: G-E-O

Hej Steffi. Det låter som att du hamnat i en depression. Det kan vara skitjobbigt. Jag vet hur det är då jag mådde riktigt dåligt en tid. Om det inte vänder, tveka inte att söka upp en läkare. Det gör underverk, jag vet. Kram

2010-02-03 @ 15:18:04
URL: http://g-e-o.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0