STRESSFRAKTUR

japp, det är vad jag har.. Min läkare ringde idag och berättade för Jim (jag stod i duschen) att jag behver ta det lugnt med foten. Inte överanstränga den för mycket osv osv... Som att jag inte tagit det lugnt med foten i typ 4½ månad! suck...

Jim kom in till mig i badrummet när dom pratat klart. Berättar att jag har en stressfraktur och att jag måste då ta kortison sprutan. "jaha" tänker jag.. Sen kommer nästa ord ur jims mun- "jaa, det är iaf 10 sprutor som du måste ta" "VA?!!" skriker jag! Drar bort draperiet och så sitter den jäveln o bara skrattar! haha.. Skitstövel!! Han ska nog inte få nån julklapp tror jag! hmm..

En strssfraktur är iaf inget som är trasigt eller av, utan det är när skelettet överbelastas vid upprepade tillfällen.
Så ja, jag får väl fortsätta t det lugnt då..



Jaha, idag då. Inte mycket alls fsktiskt!! Jag o Jim försöker vända tillbaka dygnet. Så vi gick o la oss 05inatt. Gick upp vid 10 tiden och kan säga att vi va jävligt trötta då! haha..
Pappa va här en vända nu på kvällen. Lämnade lite klappar.:)
Sen åkte vi o handla i Stinsen och på Ica. Va riktigt lugnt, lite förvånad blev jag! Dan före doppare dan lixom!

Vi ska iaf upp vid 10 imorrn, fixa oss o sen åka ut till min morfar i Bålsta. Där kommer vi vara allihopa:
Jag & Jim 3hundar
Mamma & micke 3hundar
Bea, Mormor & Hanna 4hundar
haha.. 

Nä, nu ska jag ta en lussebulle och must. :)

Hoppas alla får en suuuuper dag imorrn!!!:D

 

 


Kommentarer
Postat av: Eva Blixman | Fotograf

SVAR

Jag vill att du tar bort bilden på mej (tomten) och min hund Rudolph. Det är personliga bilder.

/Eva

2009-12-23 @ 21:09:00
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: * SANDI *

Aj då! Hoppas foten blir bra snart igen.. inge stäppande på vardagsrumsbordet m.a.o!! Skrattar o håller mig för magen!



Så vad händer på nyår då??? Va har ni för planer?? Vi har inte bestämt oss än.. första året som vi inte har nått planerat. Men känner ingen direkt brådska heller.. :)



Ha de så gott!! Så hörs vi. Kram kram

2009-12-25 @ 09:58:47
URL: http://sessansandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0