LÄNGTAN!

Idag är dagen!!!:D

Runt 14 tiden kommer vi åka till Albano för att hämta hem plutt! Ska bli såå skönt att få hem honom!! Min älskade lilla Aslan! Har haft så svårt o sova inatt, trots att jag bara ville att tiden skulle gå fort..

Försökte sova länge imorse, men gick inte..

Sitter nu här hemma i soffan, har gjort sen frukost till Jim och ska väl göra något till mig med snart. Men vet bara inte vad.. Har inte känt mycket hunger dom här dagarna utan min vovve.. Men hoppas det kommer tillbaka nu när han får komma hem!
Vet ju att han haft det bra där borta, men vill ju inte ha min hund liggandes i en bur hela dagarna..:(

Snart så, snaaart! ♥

Kommentarer
Postat av: Paula

SVAR:

Hej Steffi!

Kul att du uppskattar våran blogg.

Dubbla känslor när jag läser din kommentar. Självklart blir man ledsen över händelsen och jag hoppas innerligt att din lilla chi inte får problem i framtiden pga detta. Men jag kan inte låta bli att känna lite glädje över att du inte dömer ut "pitbullen" för detta, utan inser att det var en olyckshändelse.

Dessvärre kan ju sådana händelser få riktigt allvarliga konsekvenser när det drabbar en mindre hund. Så det var bra att din pojkvän var så snabb!

Vill dock skicka en varning om faran att stoppa in händerna i ett hundslagsmål (oavsett inblandade raser). Det blir lätt allvarliga skador som kan ge livslångt lidande! Tänk på det.



Jag förstår din känsla om att du inte vill erkänna att det var en "pitbull" som bet till dina vänner, men jag - personligen - tycker inte du ska skylla på någon annan ras.. däremot kan du säga sanningen genom att säga att det var en blandras. (om det nu inte är en American Pitbull Terrier med reggad stamtavla..?)

Om du väljer att prata med dina vänner om händelsen och väljer att berätta vilken typ av hund det var så tycker jag du kan säga att DU inte dömer hunden/rastypen och be dom att inte göra det heller.



Vi förstår absolut hur du menar. Jag tycker ni ska vara försiktiga med att släppa ihop dessa två hundar igen, men låt dom träffas och umgås!!! Gå långpromenader (i koppel) med dom tillsammans, passivitetsträna tillsammans, träna lydnad tillsammans. Om det nu är en hund ni brukar träffa så är det viktigt för er alla att avdramatisera detta, kanske mest av allt för din chi-pojk!



Hoppas du inte tar min kommentar om att din väns hund är en blandras fel, men det är väldigt ovanligt med renrasiga apbt's här i sverige och de flesta "pitbulls" saknar stamtavla och är oftast blandraser av olika sorter.



Du får gärna fortsätta ventilera med oss, vi förstår och vi är tacksamma för att du/ni läsare finns!

Kram och puss till chi-pojken från oss!

2011-06-09 @ 12:43:29
URL: http://kamphund.bloggsida.se
Postat av: Sandra

Och nu är han äntligen hemmaaaaa!!! <3

2011-06-09 @ 17:27:06
URL: http://raaggsockan.wordpress.com
Postat av: Anonym

Visste sen första början att det var en Pitbull som bitit hunden din. Märkte på sättet du skrev att du inte ville erkänna det. Dåligt av dig att inte kunna göra det, vad är grejen med det?

Pitbullen har avlats i ett syfte sen flera hundra år tillbaka, den instinkten sitter i ryggmärgen.

Och det vet alla. Allt är inte alltid upp till ägaren. Om du tänkt så hade väl isådannafall detta inte hänt då de är dina vänners hund, o du borde ha full tillit till dem?

En pitbull är en pitbull, precis vad den är avlad till. Och innerst inne vet du att det är just så.



Vill också tillägga att jag själv har en pibull hemma. Om fler pitbull ägare kunde erkänna detta så skulle vi slippa en massa skandalrubriker och se på våra underbara hundar med nya ögon.

2011-06-09 @ 23:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0