KAN INTE SLÄPPA...

trots att jag inte mycket kan göra... Men mailade några bloggar häromdagen och igår och idag har efterlysningen kommit upp på deras sidor!! Underbart måste jag säga!! Att lägga ut på sin blogg ger mycket, många som ser! Sen om folk tar det till action, det vet jag inte. Men folk vet att det finns en vovve där ute. Ser man då en lösspringande svart vovve, ja då kan man ju ringa!

Sindy har inte setts sen i lördags... Man har sett spår och mat har blivit uppäten, men det kan ju vara ett annat djur...
Det är människor ute och kämpar natt som dag för att hitta henne och se nya spår... Men stackars Sindy är ju säkert så rädd och stressad att hon inte vill visa sig när hon hör människor... Stackars lilla flicka... :(

Hon har tydligen, tror man, strykt sig runt ett hus i Linghem, Linköping. Men tipsaren, Kajsa, har inte sett henne. Så man vet ju tyvärr inte om det är hon...

Sara, ägaren är hemma och har inte åkt iväg för att hjälpa i Linghem, då hon jobbar jour och vill ha mer säkra tips! Förstår henne på ett sätt, inge roligt att åka land och rike för att det sen ska visa sig att det var en varg.. Men samtidigt känne rjag att borde hon inte vilja åka till alla platser där man tror att hon setts?! :(
Svårt det där....

Idag har jag Molly och maja här hemma. Molly står just nu och trakaserar Aslan som ligger i sin bur.. haha.. Så söt!
Jag måste hoppa in i duschen och sedan fixa mig. för idag kommer ääääntligen min pessin!!!:D Tjohoooo!

Lägger ut efterlysnigen igen



Vår hund Sindy försvann torsdagen den 30/12-10 vid 17 tiden från våran hus i Olsfors. Hon sågs senast springa i Hultafors på bron då en volvo stannat till vid henne. Detta var runt 18 tiden samma kväll. En person som har kört en volvo har hört av sig och sagt att han försökte få in henne i bilen men att hon sprang iväg.. Frågan är bara om detta var samma bil/person som några andra personer såg stanna till vid henne?!

Antagligen har hon blivit skrämd av en smällare så att hon har sprungit iväg ifrån vårat hus.Vi har letat överallt, varit i kontakt med polisen, satt upp efterlysningar på internet och i affärer m.m.

Det hetaste tipset just nu är
att Sindy sågs på Jönköpingsvägen i Ulricehamn, i korset mot Hössna. Detta var den 15/1!

Samt att hon sågs i skogen runt Linghem, Linköping den 17/1. Hon verkar hålla sig runt ett hus där, men man vet inte säkert om det är hon..
Man tror även att hon kan ha setts i Hallunda, Stockholm igårkväll (18/1).

Om Sindy:
Hon är en 4 årig renrasig Berner Sennen
Tatuering i örat (ID-märkt)
När hon försvann hade hon ett mörkbrunt läderhalsband med guldiga "nitar" på sig. Hon har ett litet överbett.

Om någon ser en hund som likar Sindy, en granne om helt plötsligt har fått en likadan hund, ser en annons på internet eller i en butik m.m.. Alla tips är viktiga!!

Vi behöver all hjälp vi kan få för att få tillbaka våran älskade tjej!

Vet inte hur vi ska klara oss utan henne!!

Vet du något, hör något eller har annan viktig information,
ring vilken tid som helst på dygnet!

Sara Bengtsson 0763-053810
Fredrik Lindvall 0722-972496
Eller ring hem till oss på 033-295262
eller ring till polisen på 11414




Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker så synd om er!

Lägger ut efterlysningen på min blogg också.



kram på er och håll hoppet uppe.

2011-01-19 @ 10:58:06
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/
Postat av: Linda

Alltså synd om ägarna ska det ju stå...

Nåja, har lagt ut detta jag med nu iallafall.

2011-01-19 @ 11:05:59
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0