SVAGT HJÄRTA!

Hohoho! Idag är det Christmas Day här, eller rättare sagt kväll:P Jag har precis krupit ne ri sängen, klockan är 23.00.

Vi har vart på middag hemma hos en kollega till Jim, han och hans fru ville bjuda oss på lite mat och vi tacka inte nej. :P Dom är svenskar, så det var skönt o prata lite svenska;)
Deras barn är supersöta och har haft full växel heeeeela kvällen!:D haha.. Ville inte åka hem, men klockan vart så mycket och vi ska upp tidigt imorrn.
Vi fick låna deras bil, deras dyyyra fina bil, så det gick fort hem! Känns lite läskigt o åka så dyr bil, med tanke på hur trafiken ser ut här.

I fredags var jag och Jim inne i stan. Vi handlade lite smågrejer. Vi gick förbi några hemlösa män som hade sina vovvar med sig! Jag ville hitta en affär och köpa lite hundmat, Jim sa nej först.. Men sen när han såg att det ena hunden var en amstaff så var det som att han smälte. haha.. Så han ångrade sig snabbt och vi gick till en Walgreens. Köpte 6 burkar mat, som förövrigt bara kostade 5 dollar (vilket är tyyyp 30kr!!!!) och sedan gick vi tillbaka. När vi kom till den ena mannen, som hade en amstaff och en tjockis labbe, så sa vi god jul och visade våra presenter och amstaffen blev heeeeelt tokig! Han blev så glad!! :D Husse oxå:) Men amstaffen alltså, han vart såå glad! Han studdsade upp i famnen på mig och skulle pussa mig i hela ansiktet! Det var som att han verkligen förstod vad vi kom med!:D Den andra vovven var lite långsammare, men när hon förstod så blev hon så glad hon med!:D Husse (och farbror till vovvarna) tackade så jätte mycket!:)
Lite längre ner på gatan var nästa hemlösa man, men sina två huskyvovvar. Dom fick oxå burkar med mat och han tackade så otroligt mycket! Vi stod och pratade med honom en stund och han berättade att han hade lite torrfoder, så när han fick tillfälle och köpa mat eller när han fick mat, så brukade han blanda ut maten med torrfodret för att den ska hålla längre. :)

När vi väl gick därifrån så började jag storböla-igen! Det är så otroligt jobbigt att se dessa hemlösa med sina hundar! Även om jag vet att hundarna säkert har det bättre än människorna på gatan, så går mitt hjärta sönder!
När jag väl lugnat ner mig, så pratade vi om vad vi skulle vilja göra om vi flyttar hit och vi har nu en plan!
Jag vet exakt vad jag vill göra för att hjälpa dessa människor med sina hundar!


Det är sjukt va hundmat är billigt här! Är ju ingen superbra mat, men det är inget sunkmärke heller.

Imorrn eller på tisdag så kommer vi köpa på oss mer hundmat och gå in till stan och dela ut till dom hemlösa med vovvar som vi ser. ♥

Nu ska vi sova, imorrn blir det några fotoställen och lite paintball. :)

Kommentarer
Postat av: Charlottad

Fantastiska Stephanie & Jim! <3

2011-12-26 @ 13:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0