THE WEEKEND

I fredags så var det en lugn hemma kväll.

Jag gjorde oxfilé & sallad och det vart så jävla gott!! Jag o Jim var tysta geom hela middagen! haha..

I lördags så körde Jim hem mig till mamma och han åkte vidare in till stan för o möta sina amerikanska kollegor. Dom skulle ta lite sightseeing på stan. Jag hjälpte mamma med o rensa och slänga massa saker.
Framåt middagstid så mötte jag upp Jim och grabbarna nere på Lilla barkarby. Väl där så beställdes det in öl och mat. Det skrattades och var så sjukt trevligt!
Jag var lite nervös för att träffa dom alla, var rädd för att inte hänga med hela tiden, men det gick ju galant! Var nån gång som dom drog nå skämt, lite för snabbt, så då fick dom dra det igen-långsammare! haha..
Skälet till att jag bestämde med Jim att vi skulle ta dom till Lill´B var för just ölen. Det är ju en speciell restaurang och svårt för en turist o hitta. Och dom var sjuuuukt nöjda med kvällen!:) Även glada att jobbet betalade notan;D haha..

Igår så tog vi lite sovmorgon och sedan åkte vi in till stan. Vi mötte upp två av grabbarna och åkte till Vasamuseét. Där hade jag inte vart sen mellanstadiet(eller när man nu är där med skolan). Måste säga att har du inte vart där sen dess-åk dit! Det var verkligen coolt! När man var liten sprang man ju bara runt och lekte. Men nu lyssnade och läste man ju verkligen ordentligt. Och måste säga att Vasamuseét är verkligen såååå coolt!:D haha.. Hade med mig kameran och tog lite bilder, men har inte redigerat några än. så dom får vänta:)
EFter vasa så tog vi en kort promenad över Djurgårdsbron och tog sedan bussen till Etnografiskamuseét, där dom har en Vodou-utställning. Fy fan säger jag! haha.. Va äckliga vodoudockorna var! Större än mig och läskiga ögon! Men var väldigt intressant! Tyvärr fick man inte ta nå kort, så det får ni åka o uppleva själva;D
Efteråt så åkte vi till en otroligt mysig restaurang på Birger Jarl, det är en pizzeria, men en sån typisk Italiensk som man ser i filmer. Rödrutiga dukar och vin, stenungsbakade pizzor och massa annat. Åt en salamipizza med färsk basilika på och jag dooooog av att det var så gott! Åt fan hela pizzan! Var inte alls bra! haha.. Men det var verkligen såå gott!
Där hängde vi ett tag och tror jag o Jim var hemma runt 00-00.30 där nånstans. Så det var tungt imorse när klockan ringde:P



Idag är det ju verkligen lika bra väder som det vart hela helgen! Jag har vart i Jakan och lämnat in praktikpapper till AMS. Så nu tar det väl ca 5-6 dagar och sedan är det klart!:) Det är på en presentbutik, massa glad och vaser och gulligull-krimskrams:P Kolla in hemsidan vettja:) francs.se

På onsdag ska jag träffa Sandra i stan. Blir nog glass och fotodag:) Om vädret tillåter.
Sen på torsdag ska vi åka ut till pappa och grilla, hoppas jag.
Fredag-Söndag drar vi till Linköping och påskfirar med Jims familj:D Längtar!! ♥
På måndag ska jag träffa Linn och snacka massa skit;D hihi..

Nu ska jag slappa en stund innan det är dax för o laga middag och utfodra hundar:P


Lockade håret i lördags och jag älskar verkligen i detta! :D Glömde tången hemma hos mamma, så måste hämta den imorrn. Trots att jag haft det uppsatt och borstat så ser det bra ut tredje dagen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0