EN DAG UTAN INTERNET VAR INGE ROLIGT.....

Tänk att vi har haft två riktiga höstdagar nu! Regnar och blåser... Hudarna tycker inte alls att det är roligt.. Inte jag heller för den delen;)

Under dagen idag har vi inte haft nå internet. Vi har ju begärt en flytt av vårat internet till nya lägenheten, och det slutade då fungera igårkväll. Alltså 12 dagar förtidigt.. Så idag har jag inte kunnat plugga alls.. Så jag o Jim har på färgaffären, köpt en till färg till sovrummet. Blev en moccafärg-tyvärr... Lite tråkigt. Men lugn, harmonisk och varm. Jag vill fokusera på tavlorna som kommer att komma upp på väggarna istället. Då blir nog dessa färger bra. :)

Imorse var vi hos veterinären med Zorri.Hon fyller ju 8år i November. Så jag ville ha en kontroll på henne.
Veterinären kollade ögon, öron, mun, lungor och hjärta. Tog blodprov för lever och njurar och allt va det nu är. Hon har en inflammation i öronen, som hon fick antibiotika och smärtstillande. Hon har ju även sår på sidorna runt munnen, som vi har behandlat förut men det har inte blivit bättre.. Vet sa att han ville ta ett Leoshmania-test, bara för att utesluta det (eftersom hon kommer från spanien). Mitt hjärta slog några extra slag när han sa det... Jag tror inte hon har det, det borde ha kommit för flera år sen tycker jag.. Men man vet ju inte egentligen... Men jag hoppas hoppas hoppas verkligen!! Vet inte vad jag gör om hon har det....
Vi får svaret nästa vecka och jag hoppas tiden går fort!

Nu ska jag sätta mig för att plugga.. (för Jim har fixat att vi har internet igen, så duktig så;))

Kommentarer
Postat av: iia

vad kostade hela den kontrollen du gjorde på Zorri?:)

2010-10-21 @ 10:59:40
URL: http://jannikasofia.blogg.se/
Postat av: iia

jaa, visst var den bra? ;D

Ja, hon måste kollas.. Tanten fyller ju 10 år snart & hon har börjat tvätta sig mycke i baken å luktar illa ur pälsen... Hon har ju varit inne hos två andra veterinärer men de tömde bara analsäckarna trots att jag sa att det inte var därifrån lukten kom...

Är dom bra i Upplands Väsby?

2010-10-21 @ 16:08:02
URL: http://jannikasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0