MITT I KAOSET KOMMER EN LITEN GYLLENE STUND..

Shit asså.. Vilken vecka det har vart!! Vet inte ens vart jag ska börja.....

Lördag och söndag (förra veckan) spenderades med att packa och packa! Gick och la oss i hyffsad tid på söndags kvällen då flyttfirman skulle dyka upp tidigt på måndagen.

Väl måndag.. Jag o mamma åker till nya lägenheten en sväng, för o lämna av lite grejer och kolla läget. Kliver in genom dörren och alla grejer, som kille som skulle flytta in i våran lght skulle ha på kvällen, stod mitt i vardagsrummet! Jättebraaaa plats att ställa allt på! haha.. "nää, dom har nog ingen soffa som ska in där sen." suck.. Så jag o mamma började bära alla hans saker in i ena rummet.. Sen när vi är klara med det så kollar vi lite i köket och då märker vi det.... Dom har inte städat-alls!!! ser mig runt omkring, dammsugat lite snabbt, men inga lister torkade, damm bakom rör och jaa skitigt helt enkelt!! Så jäkla äckligt!! Det var tom brödsmulor kvar på skärbrädan!

Så vi bestämde att våran städfirma, som skulle städa i Barkarby, fick åka hit och städa iaf kök och bad. Resten fixar vi själva.. Så när dom dök upp vid 09 så började dom städa och "chefen" hon sa att det här är verkligen ingen som städat! Hon tog bort glaset från ugnen och det var så jäkla äckligt!! Tänk er Gordon Ramseys Kitchen Nightmare kök, ni vet vettiga ugnar och hyllor. Så såg ugnen ut!! Nä asså det var så hemskt!!
Dom höll på med köket i 7 timmar!! BARA köket!! Och fastän dom städat hittar vi då o då äckliga grejer...

Flytten med flyttgrabbarna flöt på smidigt. Inget har gått sönder och allt kom fram. :)

Men eftersom flyttstädarna åkte till nya lägenheten var ju vi tvugna o städa hemma hos oss.. Så mamma, moster och svärmor städade vårat kök, från topp till tå. Jag städade badrummet. Sen dammsuga vi av allt och dammtorkade alla lister så det vart rent. Det enda vi inte gjorde var att putsa fönstrena, men det var endast för att vi inte hade nå grejer till det, då vi egentligen inte skull städa alls.... Fyy faan asså!! =/ Men det vart skinande rent och fint där. :) Kändes skönt att lämna det finare än dom hade gjort, trots att jag hade stoooooor lust att göra precis som dom gjort..

På kvällen kommer killen hem till oss för o hämta sina grejer. Går bra för honom och vi säger hejdå. :) Hoppas verkligen han får det bra i mitt första egna hem!! :) (det var hans föräldrar som inte städat osv, så kände att jag ville inte vara sur på honom.. är ju inte hans fel..)

När vi går o lägger oss på måndagskvällen så får jag ett sms från färäldrarna där dom skriver att dom var besvikna och att människor kan sjunka så lågt. att det verkade som att vi hade bestämt oss för att inte städa våran lght och att vi hittade på den dåliga ursäkten att dom hade slarvat med städningen osv.. Och att frun i familjen var den enda som genomskådat oss från början??! Jaa, asså helt galet!! Ja, sant att vi hade bestämt oss för att inte städa vår lght då firman skulle fixa det;) Men helvete, va!! Vi städade heeela vår lght, förutom fönstrena. Dom hade torkat av diskbänken med en skitigt äcklig gammal trasa, lämnat dammiga väggar, golv och lister. Men det kanske är så dom städar!! Helt sjukt!!
Jag svarade aldrig på messet, orkade bara inte.. Va inte värt det lixom!

Så jag och svärmor höll, halva tisdagen, på med att försöka få bort curry lukten som fyller ena skåpet i köket! Usch asså.. Det stiiinker!!! Vi får inte bort det!! Går inte!! =/ Vill knappt ställa in ngt där..

Sen så har vi packat upp hela köket, samt massa andra kartnger.
Fått en PAX garderob av Jims mamma i inflyttspresent, som vi byggt ihop. Sen lite andra möbler som vi byggt.
Våran granne från BBY har målat vårat sovrum, jääklar vad snyggt det blev!! :D Kommer bli såå bra!! Vi sov första natten där inne idag! (elle rtill idag:P) Såå nice!!:D hihi..
(bilder kommer imorrn kanske, måste hitta kameran. haha.. )
Det är ju inte särskilt snyggt överallt då tapeterna är kaosfula!!! I köket är det nog värst.. Säger inget, utan ni får se imorrn! haha..

Igår hade jag en sån bra dag!!! Det var ett bra avslut på denna vecka!! Ida kom hit vid 12 och sedan kom Sandra och Kim oxå. :) Jag skulle fota hennes mage. :D FAAAN va bra det blev!! Är så sjuuuuuuuuukt nöjd med resultatet!!:D hihi..
Blev fina och väldigt personliga bilder:)
Sen på kvällen åt vi middag tillsammans och kollade film. :)

Idag åkte svärmor hem. Ganska så skönt då man levt ihop en vecka nu! Meeeeen va tacksam jag är för allt hjälp!!!! Det hade vart ännu mer kaos utan henne!!!! Kommer stå henne i skuld resten av livet! haha..
Jag o Jim har vart en sväng på Ikea idag oxå. Skulle ha lite lampor då det är så mörkt här hemma:P Så dom ska vi montera upp sen. :) Men nu ska jag kolla lite serier en stund.. Slappa lite och mysa med hundarna. :)

Här är några bilder från igår. :)
Det är bara några av dom som är redigerade. Ja vet inte hur jag ska göra med färgerna.. Tycker det är fint med färg, men svartvitt är ju oxå snyggt.. Men tycker det är så vanligt på nå sätt.. Men här kommer några av mina favoriter. :)


Svartvit


Sepia


Haha, inte lätt att se om man sätter händerna rätt:P


Sandra och Z:)


Jaa, dom tyckte jag såg ut som nå troll från skogen... hmm..


Fixa lite;)




Pose ala Kim:P


Detta är min stora favorit av dom alla!! (och den chokade längre ner)




Denna asså, tycker den är rolig och gullig. :)




Min kompanjon, hjälpte mig med ljus och kullis;)




Siluett med familjen. :)


Bakom kulisserna... ;)


Undra vad han ber om... en pojke?


Z bara väntar och väntar...


hihi, så söt!!


Kommentarer
Postat av: Mikkis

MYCKE snygga bilder.

Men vilka idioter som ej städat. Skulle de ha vart så här i Storfors hade man klagat hos HSB o sen hade de fått gjort om eller lejt en firma som städat o sen fått betala de hela oxå utan hjälp från HSB.

2010-11-08 @ 18:25:58
URL: http://mikkismusse.blogg.se/
Postat av: Chris

Du har tagit så himla fina bilder på Ellie, Sandra, Kim och Z :) Kanonbilder!!!

2010-11-11 @ 15:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0