DAG 3 - MINA FÖRÄLDRAR

Vet att det gått en extra dag, men glömde bort igår. :P

Okej, idag då. Mina älskade föräldrar. :)

Min mamma heter Anncharlotte, född 29 September 1962 i Kiruna. Flyttade till stockholm 68.
Då bodde mormor, mamma och moster i Viksjö.
Hon är ekonomiassistent och jobbar på teknikmagasinets huvudkontor.
Hon har även jobbar på St Görans och min favorit plats av alla hennes jobb- Make Up Store!:D

Min pappa heter Peter, född 4 April 1957 i Stockholm. Pappa hade planer på att bli skådespelare när han var ung. Har tillomed för mig att han kom in på nån teaterskola, som han sedan hoppade av. Han har även vart med i nån liten kortfilm under 70-talet. Pappa har alltid arbetat med bilar. Han har jobbat som meck, polerare och verktygsäljare.
Pappa är en äkta stockholmare, uppvuxen inne i stan och landställe i stockholms skärgård.



Mamma o pappa träffades och fick mig 86. Bodde ihop några månader och sedan gjorde dom slut. Mamma kände att det inte skulle fungera och då var det bättre att göra slut än o kämpa "för vårt barns skull". Och det är jag glad över!!
Jag har många vänner som vars föräldrar inte pratar med varandra osv. Medans mina föräldrar älskar varandra och dom förstår sig på varann bättre än någon annan gör. :)
Min pappa har en förmåga att förutspå hur det kommer gå då mamma skaffar en karl. Fan han har alltid rätt.
"nää, det komme rinte hålla. Han är inte bra nog, inte lika bra som mig" :P haha..

Min pappa träffade sin nuvarande fru Carina 89-90. Dom fick min syster, Elin, 94 och gifte sig 99. Byggde hus ute på värmdö, där dom bor än idag. :)
Carina och jag har inte alltid gått ihop. Men så är det väl med den "elaka styvmodern";) haha..
Men vi har oxå haft underbara stunder ihop. :) Vi har bla nästan varje sommar, när jag var liten, åkt iväg på resor med en av mina barndomskamrater. Vi har bla vart hos pomperipossa, Loka brunn och många andra platser.:)
När jag blev äldre så gick vi mer och mer ihop. och idag har vi inga problem:)

Mamma fick ju inte min bror med min pappa så jag har egentligen inga "hela" syskon.
Christer har funnits med i hela mitt liv. Men då han bor i Linköping så syns vi inte allför ofta tyvärr... Men då vi åker på kryssningar ses vi och när Micke fyller år.:) Han är en super snäll man och jag gillar honom! :)

Mamma hade en bra karl i några år, men det tog tyvärr slut. Tror att hon tycker det är skönt att inte ha någon karl som hon måste "ta hand" om;)
Mamma har haft en väldigt tufft liv med tanke på min bror. Men hon är stark! Jag ser upp till min mamma som är så stark och klarar allt!:D Utan henne hade jag inte vart den jag är idag.

Min barndom har varit toppen!!
Jag har alltid haft tider när jag skulle komma hem på kvällarna och jag förstod nog inte riktigt då varför... Men efter nått år förstod jag. Det var ju bara för min skull. Finsn ingen anledning att ett barn ska vara ute o springa halva nätterna. Jag fick alltid dricka en cider om jag ville det, smaka och pröva. Men bara hemma. Hon köpte aldrig ut sprit till mig och jag fick som sagt aldrig ta med mig ut.
Min mamma har alltid vart bestämt och haft regler. :) Det var bra!
Jag har aldrig rökt, snusat eller drogat. Ja, jag menar allvar! Jag har aldrig prövat på det! Det är jag stolt över!
Det har nog med att göra att alla i min familj har rökt. Så känner lixom inte att jag haft nå behöv av att pröva.

En gång, när jag gick i 6-7an skulle jag o några vänner åka till The Body Shop o få en sminkning. Jag fick inte åka för mamma, men gjorde det iaf. Straffet blev utegångsförbud året ut!! Det var väl oktober då tror jag.. Minns att det var snöstorm. Så jag gick raka vägen hem vaaarje dag, träffade inga kompisar, fick inte prata i telefonen eller något alls. Jag är sååå glad att mamma höll sig vid sitt ord! :D Hade hon inte gjrt det hade jag nog gjort fler "dumheter". Men efter det där lärde jag mig att lyssna och faktiskt lita på att mamma vet bäst.:)
Många av mina vänner fick tomma hot av sina föräldrar "kom hem nu annars får du utegpngsförbud" dom gick inte hem, men dom fick heller inte utegångsförbud. :S Nä, jag har alltid litat på min mamma och jag älskar henne så mycket för att hon lärt mig allt!:)

Pappa han har inte riktigt haft något o säga till om;) haha.. EFtersom jag bara va där på helgerna så har vi aldrig haft några problem med regler osv..

Jag älskar att umgås och göra saker med min pappa! Ja, med mamma oxå. Men med pappa så blir det annorlunda eftersom vi inte ses så ofta.

Idag, när brorsan ska se på Arvingarna, så åker vi ofta iväg hela familjen och kollar tillsammans :)
Alltså, jag, mamma, bror, pappa, syster och mickes pappa. Jag älskar dom stunderna! Det är så underbart att åka iväg tillsammans och göra något vi alla gillar. :)
Det är så otroligt roligt att mina föräldrar kan umgås tillsammans. Kramas ,pussas och ja bara vara!:)

Jag kan nog säga att jag har dom bästa föräldrarna och jag är så stolt över att vara deras dotter. :)
Så känner väl alla barn till sina föräldrar. Men ja, det känns som att jag har dom bääästa! :)



Mamma och pappa






pappa i sitt rätta esse!




Vi åker här båt, som ni kanske förstår:P




Jag o pappa på en tripp till helsingfors




Vi är på "vårat" varuhus;)




Gillar denna bild. :)




hmm... :P


Bror och pappa på Fryshuset och Arvingarna


Syster, pappa och jag.




fint att pappa ser hög ut! hahaha.. Syrran är så liiiten!


Jag och carina:)


nu blir hon sur..... :P hihihi..










Jag och Christer:)



Ja, det blev nog mer bilder på pappa än på mamma. Man fan, hon fastnar ju inte på bild! haha..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0