MÅNDAG IDAG:)

Idag är det första måndagen i JUNI! Kan ni förstå att det är sommarmånad nu? :D Underbaart!

Idag har jag börjat på Naturkunskap A. Har läst första kapitlet-Jorden. Intressant!:)

Jag o Jim ska åka till plantagen sen och köpa jordgubbsplantor. Är så sugen på att ha det på balkongen! :)
Annars blir det att fortsätta pluggandet idag. Denna kurs är endast på 2veckor, så det är ett pressat schema!

På onsdag åker jag o Jim till Linköping för att bo på hotell en natt. :) Jims systerdotter tar studenten i Norrköping på torsdagen, ska bli riktigt roligt!!:D Kan jag ha samma klänning som jag hade på Johans student?
Ska iaf bli trevligt att komma iväg till Linköping igen.:) Synd bara att vi inte bor liiika centralt som sist, men tur att staden är liten;) Vill gå en vända och njuta lite!


Kom på att jag inte berättat om i lördags!!:D
Vi klev upp tidigt, alldeles för tidigt för en lördag.. usch..=/ Gjorde oss i ordning, packade väskan med vatten, hundgodis, kamera och bajspåsar;) haha. vid kvart i 10 hämtade vi upp Bea, Hanna, Tango och Laika i Viksjö och begav oss mot Södertälje.
Vi skulle till en gård som heter Agdala Får & Hund. Man har där möjlighet till att valla får i en drive-in hage. Man betalar då 60kr/hund och får vara där hela dagen om man vill.

Vi skulle då dit för att ha en timmes kurs med ägaren. Han ville se hur hundarna reagerar mot fåren, våran kontakt och våra kunskaper. Våra (vi två-fotingar) kunskaper är lika med NOLL! haha.. Vi hade ingen aning om vad vallning innebar...
När vi kommer fram möts vi av en ganska så underbar plats:) Et stort härligt hus, en mindre lada och två stooora hagar med lite får i. :) Vi hoppar ur bilen och hundarna får kissa lite.
Möter upp frun i hemmet, Carina. Hon berättar att Stefan var tvungen att åka iväg akut, men att hon skulle ta hand om oss istället.
Hon tog ut sin BC som hette Linn:D hihi, såå söt hon var!! Tango tyckte hon var ljuvlig, för hon löpte nämligen;) haha..

Vi gick in i hagen, först Jim och Laika. Hon testade Laika för att se hur hon reagerade mot fåren och hon var lite skeptiskt. Men inte rädd eller arg. Utan bara lite så där- "varför är dom instängda för?? Då kan jag ju inte ta dom!". När jag skulle in med Tango så tände han till ganska så snabbt! :D Älskar hans blick när han ser fåren!:D
Jag däremot hade inte en aaaning om vad jag skulel göra. "buffa lite på fåren, så du ser hur han reagerar" säger carina. "dom där stora" tänkte jag! haha.. Jisses va stora de va! haha.. Dom gick ju upp till midjan på mig! Men dom va snälla! Följde snällt med mig när jag buffade och puffade på dem.
Hon antecknade lite och sen gjorde vi en annan öving..

Nu var det dax att släppa hundarna lösa med fåren. Jim började med laika och det gick super bra! Förutom att dessa två hundar är vana att valla själva. Dom är inte vana vid att någon säger til dom att stanna eller lägga sig ner på kommando. Så det var de störta problemen med både Tango och Laika.
Jim fick köra med Tango sedan oxå, jag var lite orolig för att springa där ute med min fot. Ville verkligen inte ramla! Carina sa det att så fort ni får upp kontakten mellan er och hundarna så kommer det gå gallant för mig att vara där ute oxå.:D

Så i det stora hela gick det super, och det va såå roligt!! och såååå svårt!! haha..
Vi ska lära in ett nytt kommando på båda hundarna när de ska lägga sig ned och även se till att lära höger och vänster. Ska bli roligt! Vi ska även få en gratis timme till med Stefan. Där han ska visa lite mer grejer. Så ska bli väldigt intressant!
Vi vart iaf godkända att komma dit och valla på drive-in:D Det var det bästa!!

Vi hade två trötta hundar sen kan jag säga.. Dom somnade som två stockar i bagageluckan när vi skulle hem.:) hihi..
Stannade till i Södertälje C och tog oss en korv och glass vid vattnet. Hanna tyckte att det var väldigt roligt! Så jäkla söt! Hon åt en twister som rann fiiint ner på händer och kläder, men hon var lika glad för det!:)
Kameran hade jag med mig, men tog inte en enda bild! hade inte tid! :P

Ja, det var nog det de. Nu ska jag ta en dusch och sedan dra på mig nå mer anständigt än ett par gamla shorts och t-shirt. :P

Hoppas alla har en bra dag!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0