DE SENASTE 4 DAGARNA

Här flyger tiden fram! Har inte varit hemma i helgen, därför jag inte skrivit något.

Jag och Jim har varit i Norrköping hos Jims syster Jetta och hennes man Leif. Vi var på deras landställe och njöt av regnet;) haha..
Nä, men skälet till att vi var där över helgen var vallningstävlingar i Skärblacka.
Jim hade hyrt Porsche som 30års present till sig själv;) Så vi lämnade bort alla hundar och drooooooog;) Sååå jäkla nice att åka The Porsch;)

Vi kom fram sent på fredags kvällen, då fick vi lite smörgås och te. Satt o pratade o flera timmar! Verkligen så otroligt trevligt!! Dom är underbaara!:)

På lördagen vaknade vi upp runt nio, det va uppehåll men molnigt och kallt. Så blev mjukisar och tjocktröja. Vi åt frukost och sedan åkte vi till Skärblacka.
När vi svänger in på "parkeringen" som var en kohage, så möttes vi inte av mycket bilar alls... Jag trodde det skulle vara sjukt mycket folk! Men icke.. Vi parkerar iaf The Porsch och går mot gårdens baksida. Där möts vi av lite människor och en förare med sin hund som tävlade.
Vi gick o satte oss längst bort och kollade. Kändes konstigt! Vart är alla människor och varför är dom som tävlar så dåliga?!

Det var tydligen Starter-klassen som tävlade. (finns Advanced, Open och Starter) Så dom som tävlade var nybörjare. Men även om man är nybörjare ska man väl ha pli på hunden om man tävlar?? Det va en sådan otroligt dålig kommunikation mellan hund och förare! Ingen hund lyssnade på, enligt mig, det viktigaste kommandot- Ligg! INGEN!! Förarna kändes ofokuserade och ointresserade, dom skrek på sina hundar och spreta med armarna.. Kändes lite pinsamt! Hundarna visste inte riktigt vad det var dom skulle göra och sprang mest mellan förare och djur..
Så här var det allstå även med dom som var i Advanced-klassen!! Det va lite bättre koll och tror det var EN person som fick sin hund att ligga ner på kommandot.

Nä, asså detta var riktigt oproffsigt av både förare och även dom som arrangerade tävlingen!
Ingen som ropade ut vad som komma skall eller vem som tävlade. Vad det var för klass eller va dom ens fick för poäng...

Det var ingen action alls och det var tråkigt!!
Jag o Jim var där i 2½timme sedan åkte vi till Linköping istället, för att träffa hans mamma.
Så fort vi satte oss i Porschen började det öööösa ner! haha.. Så vi hade tur!

När vi väl kom till Linköping mätte vi upp Maria och hennes syster, samt hennes dotter, från USA. Jag o Jim åt en lunch och sedan åkte vi hem till Maria. Där bjöd hon på bullar och vi hade jätte trevligt!! Var jätte trevligt att träffa Jims moster och kusin:) Kändes lite konstigt bara att träffa hon första gången och så har man mjukis kläder på sig:P haha.. Men men. Är man hundmänniska så är man;)

Kvällen kom och vi åkte tillbaka till norrköping och Jetta o Leif. Vi grillade korv och hade potatis i ugnen till det. Sedan satt vi i timmar och pratade! Underbaart! Tror klockan vart 01.30 innan vi gick o la oss.

Tystnaden som man "hör" när man är ute in the middle of no where är underbaar!! Så synd att det regnade och var kallt! Annars hade vi badat! Dom har sjöutsikt och vattnet är precis nedanför gräsmattan. Skitmysigt!!

Söndagen kom, vi skulle egentligen ha åkt till tävlingen då med, men me tanke på hur det var dagen innan så sket vi idet!

Åkte mot stockholm runt 13.30 och var hemma i tråkiga storstaden igen runt 16.30.
Lämnade Porschen på hyrstället och sen kom mamma o hämtade upp oss.
Då drog vi till Pensionatet där Milo var. Han blev sååå glad så glad när han såg oss!!! Lilla pojken!! Kändes så hemskt att lämna honom där.. Speciellt efter att han spenderat 3 veckor på hundstallet. Men nu är han hemma igen med oss och har det bra!! :) Zorri och Aslan bleb oxå glada att komma hem!! Förhoppningsvis kommer skrållan hem ikväll oxå! Saknar henne massor!!!  hihi..

Juste, gjorde ju mitt jäkla matte prov i fredags=/ Har inte fått svar än, men hoppas verkligen att jag fått godkänt!!! Är rädd att jag inte fått det.. men vill verkligen inte göra omprov!!=/

I Torsdags kväll åkte jag o Jim, samt Zorri, Aslan och Milo ut till pappa för att hämta ett verktyg som behövs till bilen. Dom var på landet. Så jag letade reda på nyckeln och gick in o lånade toaletten. Sedan drog vi ner till stranden och hoppades på att det var tomt, och det var det! Jag drog på mig badkläderna och hoppade i! SHIT va skönt det var!!:D Jim drog av sig sina kläder och hoppade oxå i. Zorri badade oxå, Aslan oxå efter lite om o men:P Milo hoppade från berget efter ett braaa tag och myyycket övertalning! haha.. Meeen så roligt han hade!! Han fick vara valp på riktigt lixom! Sprang runt på stranden och lekte o rullade sig:P Såå söt!
Jag tror nog att vi badade i 2timmar och det va så skönt! Hade det inte varit för att jag hade prov på fredags morgonen hade vi sovit kvar därute och åkt hem på fredagen! :P hihi..

Oj, va text det blev nu! haha.. Ska fixa lite bilder som kommer upp här sedan!

Herrååå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0