SKÄRPNING TILL DIG!!

Har ägnat dagen åt att plugga. Är trött och hungrig just nu!! men vet inte alls vad jag ska äta.. :(

Har suttit och läst lite om vad folk skriver om Mats Odells förslag ang förbud mot 10 raser. Det är tydligen många människor som stödjer hans förslag. Men dem människorna syns inte! Man hade gjort en undersökning på aftonbladets hemsida, där hade 6/10 personer sagt att dom ville ha ett förbud. Hur länge låg den här undersökningen uppe? Hur många blev informerade om den?? Vart är alla människor som VILL ha ett förbud?? är dom bara påhittade? för jag har än så länge inte stött på en enda människa som vill ha ett förbud! Smarta människor vet vad det kommer leda till- fler och fler hundar kommer att bli förbjudna.

För oss stackars människor som har en snäll hund då?? Ska vi drabbas på samma sätt som dom som behandlar sina hundar dåligt?? Ska alla dras över ett streck??

Det är inte bara ganska tomt på den sidan som håller med Odell. Men även känns det som att folk säger att "Jag vill verkligen iiiinte ha ett förbud!" Men vad gör dom åt  saken?? Nä, inget... Listan som finns på namninsamling.se har just nu 1827 namn. Hur kan det vara så lite??! VARFÖR är det inte fler som skriver på?? Är detta det enda vi kan göra för att kämpa så måste vi ju skriva på och säga till fler människor att skriva på!! Få det att rulla runt!

Jag kan förstå(men med måtta, tror inte att dom skulle gilla ett totalt hundförbud) att folk som är hundrädda tycker att förslaget är bra, att vi inför förbud. Men att en människa som HAR EN HUND själv säger att det är bra. Då börjar jag banne mig fundera! En människa som har hund VET vad det innebär för ansvar, uppfostran och tid. Dom borde alla veta att det är oss, ägare, ansvaret ligger hos. Det är vi som formar våra hundar. Självklart kan det finnas fall då det inte spelar någon roll hur mycket vi än tränar och tränar, men då är det oftast brist på något annat..

En människa som redan har en hund borde inte vilja ha ett förbud!! Dom borde vilja att vi styr upp samhället genom att förbättra uppfödarnas krav och även köparnas krav, när det gäller ALLA raser! Som jag sagt tidigare, får vi in ett förbud på 10 raser så kommer det leda till att det sedan blir 10 nya raser som måste förbjudas! Och tillslut står den där hundägaren där, som tyckte att förslaget var BRA i början, och måste göra sig av med SIN hund.
HUR GÖR HON/HAN DÅ?? Kan lova att alla kommer ångra skiiiten ur sig!!

Såå, vare sig du har hund eller inte skriv på listan och skicka runt den! Görs inte det kommer Du kanske en vacker dag inte skaffa hund..


"vad händer med mig om jag blir förbjuden??"







Skulle detta kunna vara nästa gäng att förbjuda?? Det vill vi inte veta!!
(har bara tagit ett antal hundar, inget emot någon av dom då familjen har haft ett antal av dom :P)

NÄ GOTT FOLK!! Gå in och skriv under nu!! Kom ihåg att det är vi som måste göra något. Hundarna kan ju inte stå upp för sig!!

http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=4725





Kommentarer
Postat av: Mikkis

har skrivit på nu o håller i denna sek på o länkar på Facebook!

2010-07-22 @ 20:29:14
URL: http://mikkismusse.blogg.se/
Postat av: *Sandi*

Hej sötis! Har skrivit under jag me nu.. Bättre sent än aldrig, visst va ;))



Kramiiiiisar! <3

2010-07-24 @ 23:54:33
URL: http://sessansandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0