LUNDBY

Igår var vi på Lundby Gård i Märsta. Det är Leifs föräldrars gård. :) De föder upp kossor, som sedan blir mumsigt kött!

Vi har aldrig varit där tidigare, så var spännande! När vi anlände så blev jag typ kär! Ängar, vackra träd och sol så långt ögat nådde!:D Där fanns även två lador och en stor villa. :) Vi gick en snabb rundtur i huset, som även är ett Bed & Breakfast! :)
Vi gick sedan runt huset och ut på baksidan. Där sitter Leifs mamma och pappa, men även paret från Londonn som vi bodde hos när vi var där för 2 år sedan. :) Var verkligen jätte trevligt att träffa dom igen!!:)

Vi satt alla runt ett mysigt bod och med en grill på bordet. Där låg det rostbiff, fläsk kotlett, "små-gris" och prinskorv.
Åh, denna korv!! JISSES va goood den var!!:D Det är 100%kött! Inte nå annat skit i de!! Och jag kan säga att det var såå gott!! Jag brukar inte tycka korv är såå gott, men detta!
Likaså köttet, det var varken salt eller peppar på och ändå smakade de gott! Och det är väl för att det är bra kött! Det smakade någonting.. Kan inte sätta ord på det riktigt. Men det var så gott!! :D
Fläskkotletten och smågris är inprincip samma sak. Bara det att kotletten är det mer insprängt fett i. Den blir saftig och mycket smak på! Små grisen är mer en ren bit. Bara fett på utsidan och även den var saftig! Den man brukar köpa blir alltid torr, men detta! :) *mmm* :)

Efter en lång middag tog vi en mysig promenad med hundarna. :) Då fick zorri syn på fåren. Och typ ruuuusar runt för att springa in till dom! haha, in i fårhagen och börjar valla fåren!! WTF?!?! Asså jag har aldrig sett henne göra något liknande tidigare!! Heeeelt galen va hon! Hon rundande dom, och dom höll sig i en grupp. Men efter en stunds ropande från mig o Jim blev hon väl distraherad och dom kom lösa igen. Stackarna! Dom blev heelt chockade!! :(
Vi gick iaf iväg på våran lilla promenad, och det var så fint i solnedgången!:D Ville inte gå in igen!!

Resten av kvällen spenderades inne, pga flugor och myggor;) Vi hade så trevligt!! Pratade bara engelska och det gick bra!;) haha..

När vi kom dit tidigare på dagen, så såg jag att det fanns en skylt med "till salu" på!!:D Då ligger det ett hus precis innan deras infart som är till salu! Åh vill haa!! :D hihi..


Skrållan ville väldigt gärna ha lite kött;)






Leif mamma och Aslaan!:)










Lovely! :)


The house


Här ser Zorri fåren!! och springer runt...


..för att sedan vara inne bland fåren!! Fick tyvärr ingen mer bild för jag blev lite rädd faktiskt! Hon kunde ha blivit ihjäl trampad..:(


På promenad:)






Jag var glad!!






Här är de chockade, men nyfikna!


Dom var på väg fram till mig, men sedan kom Aslan fram. Så då blev dom rädda igen..






Tårtan som Jim fått av Ica. :) Den var god, men fööör mycket choklad!=/ Jag göll mig till jordgubbarna. :)




Nu ska jag gå med hundarna och sedan ta en sväng till affären och köpa lite grejer som saknas till ikväll. Ikväll är det party time med våra vänner.:) Ska bli mycket trevligt!!

Vi hörs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0