RIKTIGA HUNDAR!!!

Blev nyss lite sur faktiskt... En vän på facebook skrev för en stund sen "Riktiga hundar behöver inte kläder".
Jaha, så min hund är inte en riktig hund då eller??! Aslan är den coolaste jag vet och här är bäst! Men är det konstigt om han behöver ha en tröja på sig ute när det är -14(om inte ännu kallare) ute?!?!

Ingen super bild, men den duger;)



GRR!! Hans ben blir som förlamade ute av kylan. Han kan gå ungefääär 50-70 meter ute innan han krampar i ben och skakar.

Har en stickad tröja han får ha på sig när vi är ute. Sedan har mamma gjort ett par benvärmare av ett par vantar som värmer lite.
När han va vlp köpte jag även ett par skor åt honom. dom är hemska!! Dom åker verkligen bara på i YTTERSTA nödfall!! Dom är hemska och jag skäms när jag sätter på dom. Vill inte se ut som en av dom som klär sina hundar i skor och hattar..... Men va fan ska man göra när det är så kallt?!?!!! :(


MIN riktiga hund!!



Detta är dom hemska skorna, som inte används. haha..

Tycker synd om denna hund!! Men tycker mer synd om min egen hund om han inte får ha sin tröja på sig ute... :(

 

Video från Nyhetsmorgon om hundar och kyla.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Eftersom Sessa har samojed i sig så har jag inte de där "Hon fryser" problemet, men förstår hur du har de.

Mina svärföräldrar hade tittat på nyhetsmorgon häromdagen och då berättade de att det finns ett fett du kan köpa och smörja in tassarna med som ska skydda emot kylan.. :)

Borde ju gå att googla eller hitta de avsnittet på deras hemsida :)

2010-01-07 @ 19:15:23
URL: http://jannikasofia.blogg.se/
Postat av: Mamma

Alla våra hundar är "riktiga hundar" och Aslan är den som är mest hund :o) och han skall ha kläder på sig när det är kallt :o) ILY

2010-01-08 @ 08:08:14
Postat av: Elmertoft

Det är absolut inte fel att "klä på" sin hund ett täcke eller nåt när det är kallt ute. Chihuahua behöver det definitivt. Skit i vad andra säger då många är väldigt okunniga men vill låtsas vara experter.

2010-01-08 @ 13:52:14
URL: http://elmertoft-foto.se
Postat av: Mikkis

Vilken liten söting. Ja har en tibetansk terrier som som sagt va kommer från Tibet men även han fryser när de blir ca - 25 grader o vi har en tuff munktröja som vi tar på han då som han ej klagar över. Sen när vi kommer in så ska han värma sej lite me hårfönen eller framför brasan. Annars så avskyr han värme men även våra 4 benta vänner tycker inte att denna kylan e rolig.

2010-01-08 @ 14:00:35
URL: http://mikkismusse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0