TUFF DAG!

Oj! Gårdagen va inte något som vi förväntade oss!!

Jag fick lite sovmorgon iaf. Bea o Hanna kom kl 10. Då skulle Bea iväg på sista sista grejen. (så nu är det bara o hålla tummarna!)
Jag började tvätta, medans Hanna gick runt här hemma o käkade Tom&Jerry kex. Jim satt o pluggade vid datorn..
Jim skulle runt 12 gå o ändra på P-skivan, så då tog han med hundarna och lite sopor som skulle kastas i soprummet. Efter bara några minuter är han tillbaka.
Kommer in med Aslan i famnen och ser alldeles blek ut!!
Då har dörren till soprummet dragits upp av vinden och Aslan har hamnat emellan!!!!
Vi klämmer o känner över hela hans lilla kropp, men hittar ingenting! Han är likblek om tandköttet och nosen. ser alldeles sjukligt trött ut och vill typ inte gå... Så vi försöker få tag på våran veterinär mottagning. Men inget svar..... SUCK! Tillslt så svarar dom, säger åt oss att komma in akut.....
Jag blir alldeles jätte nervös och orolig! Och Hanna har precis lagt sig i sängen för o sova.. Så va bara o dra upp henne, men hon är så glad o nöjd så det är inga problem. När mamma kommit med hennes bil så kom vi iväg.
Christer va även här hos oss. Så vi 5 (jag, jim aslan Hanna o Christer) åker fort till Väsby!!
Hanna somnade efter 2minuter i bilen.. SÅ när vikom fram så la vi henne i vagnen och rusade in. Vi fick sitta ne ri 5minuter innan en sköterska kom o hämtade oss.
Veterinären kom in och klämde och kände på honom.. Sträckte på ben och armar.. Ingenting.. Då vart det dax för röntgen.
Buken, lårben, lungor, höfter.. Ja, allt som bara gick o röntga!
När det är klart får vi gå ut i väntrummet igen... Hanna sov fortfarande.. Så vi satt där o tittade på alla vovvar o katter som kom in.. Aslan somnade tillslut på Christers jacka.
Tillslut så kom sköterskan igen. Vetten hade tittat på bilderna från röntgen så nu skulle vi få träffa henne igen..
Hanna hade precis vaknat så vi gick alla in på rummet. Där stod vetten och väntade. Hon berättade att det va inga frakturer eller inre blödningar... Min puls lättade galet mycket! Hon sa att det nog bara va så att han hade fått en smäll... Så hon gav han ett smärtstillande i höften och sen satte hon ett dropp i nacken så han skulle få i sig vätska fort. Va bara det att den här vätskan sprutade fort! (den skulle det) Så han fick påsar innanför huden fulla med vatten! Såg så otroligt obehagligt ut!!!!
Nu va det bara betala kvar.... 4600! Jippi! Dyrare än kastreringen.. Men tur att vi har försäkring! blev förvisso dyrt iaf, 2400... Men det va det värt! Jag menar, hade vi inte åkt in så hade han kanske haft någon inre blödning eller nått och då hade jag inte haft min plutt kvar idag!
Vet inte vad jag skulle göra om han hade dött!



Idag mår iaf min pluttis bra! Han sov heeela kvällen igår och hela natten. Så nu ligger han här brevid mig o snusar lite igen. :)


Igår skulle vi ju ha grillat.. JA JUSTE! Fint! Fint med SNÖSTORM!! ÅH!
Men jag o Jim stekte på kycklingen och sen in i ugnen och Leif, Fanny o Johan stekte fläskfile. Potatisallad, bea sås o sallad till det. Guuud va gott det blev!! :D
När vi hade ätit färdigt så kom Fredrik och Madde. Så vi satt i köket halva kvällen o snackade. Mycket trevligt! Sen såg vi "YESman" riktigt jätte bra!! haha.. Behövde få skratta!! :)

Runt ett så hade alla åkt.. Så vi gick med hundarna o sen gick jag o la mig... Somnade så fort huvudet landat på kudden...
Lång o tuff dag!


Idag så jobbar Jim. Mamma o dom andra har åkt till morfar, hade ingen lust o följa med. Så när dom är på väg hem så åker jag med dit.
Men måste äta något nu alltså! Är så sjukt hungrig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0