OCH..

..plötsligt kändes det som att drömmar gick i kras... Har hela dagen gått o tänkt på framtiden. Vad vill jag göra med mitt liv?!
Socionom? Hund instruktör? Kennel/uppfödning? Dagis?....

Socionom, då får jag arbeta med barn. På en högre nivå och med psykologi.
Hund instruktör, då får jag arbeta med något som betyder mycket i mitt liv! Något som kan vara j*vligt roligt!
Kennel/ uppfödning, leva och arbeta med det jag älskar- hundar! Men kan man leva på det-nej...

Kan man leva på att vara instruktör och ha uppfödning?
Hinner man med o vara kurator och ha uppfödning?
Eller ska man sasta på att jobba på dagis hela livet och kunna köra ordentligt på uppfödning?....

Satt nu ikväll o kollade lite vad folk säger om uppfödning.. "det är inget man kan leva på..." "tar flera år o skapa.." "Kan du tillräckligt..." blablabla osv...
Jim säger då att "nja, tror inte på det där med o skaffa kennel asså... alldeles för mycket jobb... tror inte det håller i längden..."
Så nu sitter jag här... Min dröm är en uppfödning! Av en ras jag tycker om och vill leva med.
Börja med en tik som ska bli diciplinerad, vacker och ha bra meriter. För mig handlar inte uppfödning om att få 2kullar per år. (om man har mer än en tik) Vill skapa något!


Kommer ha kvar min dröm vare sig Jim vill eller inte.. Han har inget val. ;) För det är min dröm!! Och har varit länge....
Funderar banne mig hårt på Instruktör! Och är et svårt o leva på får man väl ha ett annat jobb oxå! Älskar ju barn, har inget emot o arbeta på dagis.
Då kan man köra dagis-instruktör-mindre uppfödning. Eller?? Har ingen aning om vad man kan tjäna på att vara instruktör.. Men finns ju många inriktningar!

Tankarna snurrar!!

Tacksam för lite synpunkter från er läsare:) Inte för att ni är många, men faan ni är några stycken!! Mycket glad över det!:)

Nattinatti!


Kommentarer
Postat av: Hennu - 20 år & gravid.

sv: jag laddar ner avsnitten från deras hemsida: www.days.nu :)



Gillar du att läsa bloggar? Läs då min där jag skriver om min vardag, graviditet, mmode, musik och film.



Skulle du tycka att min blogg är intressant, lägg då till mig på bloglovin och hitta tillbaka i fortsättningen!



Hoppas du får en trevlig dag.

2009-07-22 @ 13:32:51
URL: http://hennu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0