EN DAG OCH 10TIMMAR!

Det är vad det är kvar tills dom sitter i bilen imorgon och är på väg hem till sängen;) haha.. Jag får ju inte träffa dom förrns på lördagen. Meeeen bara att veta att dom är här känns toppen!:D

Just nu är jag heeeelt själv hemma! (elelr hundarna är ju här..) Men inga människor. Såå skönt!! :) Jim meckar bil och Tile åkte för o träffa sina kompisar. Jag ska inte göra nåååågonting idag! Har duschat, fixat hårwet och sminkat mig. Så känner mig fräsch, men håller mig hemma. När mamma slutar jobba ska jag med henne hem. Det är det enda.. Vi ska möblera om där uppe. Bära ut hennes säng i vardagsrummet och fixa i Hanna o Beas blivande rum. (mammas rum)

Jag har ätit sallad idag. :) Såå gott!! :) Tänkte att jag skulle ha tränat, men nu är jag ju duschad o allt.. Men gör inget.. Vilodag;) haha.. Måste ju arbeta ikväll! :P

Sitter och för över bilder till externa hårddisken... 69minuter ska det ta... JIPPIII!! =/  Och det verkar som att tiden verkligen stämmer oxå! Nu står det 47minuter... Och jag har nog suttit här i 10 minuter.. Suck.... Meen, det bkir bra när det är klart!:)
Korten är ju något större nu när man använder systemisen. Dom ligger på 6MB och med kompaktem så låg dom på 2-3MB. haha.. Plus att jag har RAW format oxå! haha.. och dom är ännu större!!:P Dom ligger på 13MB. :P Så förstår att det tar sådan tid!
Måste skaffa mig ett bättre photoshop oxå.. de jag har nu fixar inte att ladda upp raw formatet. Man kan ju inte göra så mycket med bilderna när det är jpeg...
I oktober ska jag gå på en fotokurs. det är en kvälls kurs på 4timmar typ. Då ska vi få lära oss hur det funkar med vitbalans och allt  va det är!!

Nä, fan nu ska jag ta o kura upp mig i soffan och läsa lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0